طبق تحقیق شرکت آمریکایی «ادورتایزینگ انلیتیکس» حدود یک میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ برای تبلیغات سیاسی آمریکا هزینه شده و برای انتخابات ۲۰۲۰ این کشور ۶ میلیارد دلار هزینه خواهد شد.

شرکت آمریکایی «اَدوِرتایزینگ اَنلیتیکس» اعلام کرد تحقیقات این شرکت نشان داده که در سال جاری میلادی یک میلیارد دلار برای تبلیغات انتخاباتی در این کشور هزینه شده و برای انتخابات ۲۰۲۰ تخمین زده می‌شود هزینه حدود ۶ میلیارد دلار باشد.

اَدورتایزینگ اَنلیتیکس در گزارش خود که روز گذشته منتشر شد اعلام کرد ۹۹۸.۴ میلیون دلار برای تبلیغات سیاسی هزینه شده که از این مقدار ۳۵۱ میلیون دلار صرف رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ گشته است.

این شرکت آمریکایی پیش‌بینی کرد که در جریان مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ که حدود ده نامزد دموکرات و سه نامزد جمهوری‌خواه در حال رقابت با یکدیگر هستند، حدود ۶ میلیارد دلار هزینه صرف شود. بنا به گزارش این شرکت، مایکل بلومبرگ، نامزد دموکرات این انتخابات، که از ماه گذشته به جریان این رقابت‌ها پیوسته و رسما نامزد شده به تنهایی ۱۲۴ میلیون دلار در تبلیغات سیاسی خود صرف کرده است و از این جهت در مقام نخست قرار دارد.

بنا به نوشته روزنامه پلیتیکو، مقام دوم دارای بالاترین هزینه تبلیغات انتخاباتی به تام استایر، تاجر و نامزد دموکرات تعلق دارد که تبلیغاتی با مبلغ ۸۳ میلیون دلار انجام داده است.

در واشنکتن، پایتخت آمریکا، هزینه تبلیغات انتخاباتی بالغ بر ۴۸۵ میلیون دلار بوده است. مایک گراول، سناتور دموکرات پیشین آمریکا، پیشتر گفته بود سیاست آمریکا تحت سلطه پول‌های بزرگ و تاثیر آنهاست. علاوه بر گراول، استفان لندمن، نویسنده سیاسی آمریکا نیز در انتقاد از نقش پول در سیاست این کشور گفته آمریکا تحت تاثیر پول‌های هنگفت و افراد ثروتمندی که منافعشان از سوی دولت و دیگر نهاد‌های عمومی با هزینه مردم عادی تامین می‌شود قرار دارد. https://marjaonline.ir/

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران