میر حامد اختری، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، نسبت به وقوع "آتش‌سوزی" در جنگلها و مراتع استان گیلان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، میر حامد اختری، مدیر کل این اداره، اظهار داشت؛ با توجه به پیش بینی افزایش دما و وزش باد تا پایان هفته جاری در استان گیلان، توصیه ما به شهروندان و طبیعت دوستان گرامی این است که نکات ایمنی و مراقبت‌های لازم را در پیشگیری از وقوع “آتش‌سوزی” احتمالی در جنگلها و مراتع استان، رعایت و از روشن نمودن و رها کردن  آتش و همچنین استفاده از هر وسیله قابل اشتعال دیگر خودداری نمایند.

وی خاطر نشان کرد؛ کشاورزان ، دامداران و گردشگران ارجمند و تمامی کسانی که در عرصه های جنگلی، مراتع و منابع طبیعی برای کار، فعالیت یا طبیعت گردی مشغول می شوند از روشن کردن آتش و یا رها نمودن آتش افروخته در عرصه‌های جنگلی، مراتع و منابع طبیعی استان به طور جدی پرهیز نمایند.

ایشان با تأکید بر لزوم صیانت و حفاظت از جنگلها و منابع طبیعی به عنوان میراثی برای آیندگان، بیان نمود؛ تمامی نیرو‌های منابع طبیعی در آماده‌باش کامل هستند و مردم شریف استان، می‌توانند با مشاهده هرگونه علائم “آتش‌سوزی” از طریق سامانه تلفنی گویای ۱۵۰۴و ۱۳۹( امداد جنگل و مرتع )  نسبت به اطلاع‌رسانی بموقع اقدام تا به فوریت پیگیری گردد.

استان گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور، حدود ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و حدود ۲۲۵ هزار هکتار مرتع است.

  • منبع خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان