پس از ابتلا رئیس جمهور آمریکا به کرونا، توئیتر حساب کاربری کاربرانی را که آرزوی مرگ برای ترامپ می کنند، تعلیق می کند.

دو روز پیش بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیامی در حساب کاربری توئیتر خود از مثبت شدن تست کرونای خود و همسرش خبر داد. او در این پیام نوشت تست کووید-۱۹ بانوی اول آمریکا و من مثبت شد، ما فورا قرنطینه و روند بهبودمان را شروع می‌کنیم، ما با هم از پس این (بیماری) برخواهیم آمد!

اما خبر ابتلای رئیس جمهور آمریکا به ویروس کرونا با واکنش متفاوت کاربران همراه بود. برخی از کاربران مخالف او با شنیدن خبر ابتلای رئیس جمهور آمریکا به کرونا در شبکه‌های اجتماعی برایش آرزوی مرگ کردند. یکی از شبکه‌های اجتماعی که کاربران مخالف ترامپ در آن در این زمینه به شدت فعال شدند توئیتر بود. این اقدام برخی کاربران موجب شد تا توئیتر اقدام به تعلیق حساب کاربری آن‌ها نماید. توئیتر اعلام کرد کاربرانی که پس از ابتلای رئیس جمهور آمریکا به کرونا برای او آرزوی مرگ کنند حسابشان تعلیق خواهد شد.این شبکه اجتماعی به سیاستی اشاره کرد که طبق آن از ماه آوریل حساب کاربری کاربران را به دلیل اظهاراتشان در مورد رئیس جمهور آمریکا به حالت تعلیق در می‌آورد. سیاست‌های توئیتر اجازه می‌دهد کاربران را بخاطر رفتار‌های توهین آمیز آن‌ها از جمله ارسال محتوایی با مضمون آرزوی مرگ برای افراد یا آسیب جدی بدنی یا بیماری کشنده علیه یک فرد.

در لیست رفتار‌هایی که از آن به گفته توئیتر به عنوان رفتار توهین آمیز محسوب می‌شود «آرزوی مرگ برای فردی که دچار یک بیماری جدی شده است» قرار دارد.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران