به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در آستانه ایام الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، همایش بزرگ پیاده روی ویژه " دانشجویان دانشگاه " با شعار " ورزش ، سلامت و تندرستی " در پارک قدس رشت برگزار شد.

به گزارش مرجع انلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛ به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در آستانه ایام الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، همایش بزرگ پیاده روی ویژه ” دانشجویان دانشگاه ” با شعار ” ورزش، سلامت و تندرستی ” با حضور دکتر فردین مهرابیان- معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین علی اسماعیلی- مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از کارکنان، با استقبال بی نظیر دانشجویان و با رعایت پروتکل های بهداشتی در پارک قدس رشت برگزار شد.

دکتر مهرابیان در این همایش و در جمع دانشجویان ورزش دوست، با اشاره به اهمیت فعالیت های ورزشی، گفت: انسان سالم، محور توسعه پایدار است. وی با تاکید بر فواید ارزشمند ورزش، افزود: ورزش، به بهتر و راحت تر خوابیدن، به تأخیر انداختن روند پیری، حفظ سلامت قوای بدنی و تقویت سیستم دفاعی بدن کمک می کند. معاون فرهنگی و دانشجویی در ادامه با  خاطر نشان کرد: نباید از فواید ورزش بر روح و روان نیز غافل ماند؛ فشارهای عصبی، افسردگی و اضطراب در سایه ورزش، رنگ می بازد و باعث شادابی افراد می شود. وی در ادامه با برشمردن فواید بیشمار ورزش، گفت: کاهش احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری های جدی و کشنده، مانند بیماری های قلبی، فشار خون، پوکی استخوان، چاقی، سرطان و دیابت از جمله ویژگی های مثبت ورزش است.

در پایان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه دانشجویان و جوانان آینده سازان این سرزمین هستند، افزود: دانشجویان حوزه سلامت باید بیشتر از دانشجویان سایر دانشگاه ها به سلامت خود اهمیت دهند و لازم است در کنار تغذیه سالم ورزش کنند. لازم به ذکر است؛ این همایش بزرگ با حضور بیش از ٣٠٠ دانشجو به همت مدیریت تربیت بدنی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همکاری شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، برگزار و  به ١٠ نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه، جوایز نقدی اهدا شد.

  • منبع خبر : دانشگاه علوم پزشکی گیلان