سخنگوی علوم پزشکی گیلان، دورهمی های خانوادگی و مسافرت های چند روزه را یکی از مهمترین عوامل افزایش بیماران کرونایی دانست و اضافه کرد: اگرچه روند واکسیناسیون در حال انجام است، اما برای قطع زنجیره انتقال ویروس در حال حاضر واکسیناسیون به تنهایی کافی نیست.

دکتر فردین مهرابیان ، از بستری شدن ۷۸ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان طی روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر تعداد کل بیماران بستری در سطح بیمارستان های دولتی و خصوصی استان گیلان ۳۸۲ نفر است.

وی ۷۴ نفر از بیماران بستری را نیازمند بخش های مراقبت های ویژه و آی.سی.یو دانست و افزود: همچنین ۶۸ بیمار در وضعیت بدحال هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به تلاش های کادر بهداشت و درمان جهت کاهش آمار بیماران بستری، عنوان کرد: همچنان این نگرانی وجود دارد که با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی با موج جدید بیماری مواجه شویم.

مهرابیان، دورهمی های خانوادگی و مسافرت های چند روزه را یکی از مهمترین عوامل افزایش بیماران کرونایی دانست و اضافه کرد: اگرچه روند واکسیناسیون در استان با سرعت و دقت در حال انجام است، اما برای قطع زنجیره انتقال ویروس در حال حاضر واکسیناسیون به تنهایی کافی نیست و حتما باید فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از وسائل حفاظت فردی را در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به واکسیناسیون ۷۵ درصدی دوز اول و ۲۶ درصدی دوز دوم جامعه هدف گیلان، متذکر شد: امروز ۳۲ پایگاه واکسیناسیون در سطح استان گیلان آماده واکسیناسیون هستند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان همچنین از اختصاص چهار پایگاه به تزریق واکسن کرونا در شهرستان رشت خبر داد و گفت: نوبت اول و دوم واکسن سینوفارم و نوبت دوم برکت در پایگاه شبانه روزی پارس خزر و نوبت دوم واکسن آسترازنیکا و نوبت اول سینوفارم در مراکز چمران و ملوان رشت تزریق می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا