سخنگوی علوم پزشکی گیلان، از واکسینه شدن بیش از ۶۶.۹ درصدی جمعیت بالای ۱۲ سال استان گیلان در نوبت دوم خبر داد و خاطرنشان کرد: صد درصد دانش آموزان متوسطه اول و دوم نیز در نوبت اول واکسینه شدند.

دکتر فردین مهرابیان ، با اشاره به روند ادامه دار کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: طی روز گذشته ۷۹ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم.

وی تعداد کل بیماران کرونایی بستری در سطح بیمارستان های گیلان را ۲۹۲ نفر دانست و افزود: از این تعداد ۵۳ بیمار نیازمند مراقبت های ویژه هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اهمیت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و واکسیناسیون در مهار کرونا، عنوان کرد: خوشبختانه هم در تامین، هم در توزیع و هم در تزریق واکسن کرونا وضعیت مناسب و مطلوبی داریم.

مهرابیان، با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ پایگاه واکسیناسیون ثابت و متغیر در سطح استان مشغول واکسینه کردن مردم هستند، گفت: براساس آمارها، ۸۸.۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان نوبت اول واکسن خود را تزریق کرده اند.

وی از واکسینه شدن بیش از ۶۶.۹ درصدی جمعیت بالای ۱۲ سال استان گیلان در نوبت دوم خبر داد و خاطرنشان کرد: صد درصد دانش آموزان متوسطه اول و دوم نیز در نوبت اول واکسینه شدند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست دغدغه کمبود واکسن را نداشته باشند و اضافه کرد: افرادی که هنوز نوبت اول واکسن را دریافت نکرده اند، افرادی که زمان تزریق نوبت دوم واکسن فرا رسیده و افرادی که باید نوبت سوم واکسن را تزریق کنند، سریعا پیگیری لازم را داشته باشند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا