سخنگوی علوم پزشکی گیلان، از پوشش بیش از ۷۰ درصدی دانش آموزان و افراد مرتبط با فضاهای آموزشی در نوبت دوم خبر داد و گفت: دانش آموزان در نوبت اول صد درصد تحت پوشش هستند.

دکتر فردین مهرابیان ، از بستری شدن ۵۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان گیلان طی امروز خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵۱ بیمار بستری داریم که حال ۶۲ نفر وخیم است.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول از امروز در گیلان، افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان واکسیناسیون همگانی را با جدیت دنبال می کند و از نظر پوشش هر دو دوز در صدر قرار دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از واکسیناسیون صد درصدی دانش آموزان متوسطه اول و دوم استان در نوبت نخست خبر داد و تصریح کرد: کلیه افراد مرتبط با فضاهای آموزشی اعم از معلمان و دانش آموزان و اولیای مدرسه و رانندگان سرویس و… واکسینه شدند.

مهرابیان از پوشش بیش از ۷۰ درصدی دانش آموزان و افراد مرتبط با فضاهای آموزشی در نوبت دوم خبر داد و عنوان کرد: بازدید و نظارت بر فعالیت مدارس براساس چک لیست های ویژه ستاد کرونا ادامه دارد و تهویه مناسب، رعایت فاصله فیزیکی، جلوگیری از عرضه مواد غذایی، چیدمان مناسب نیمکت ها، رعایت زمان برگزاری کلاس و استفاده از مواد گندزدا و بهداشت سرویس بهداشتی و آبخوری ها در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به راه اندازی گشت های مشترک دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پروش در مدارس، یادآور شد: در جهت حفظ و ارتقای سلامت دانش آموزان به مدارس دارای مشکل اخطار می دهیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا