سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه ۸۱.۸ درصد گروه‌های هدف واکسیناسیون در استان معادل یک میلیون و ۸۲۷ هزار نفر نیز در نوبت دوم واکسن زدند، گفت: همچنین ۶۳ هزار و ۳۴۵ نفر از افراد ۶۰ سال به بالا نوبت سوم واکسن را دریافت کردند.

فردین مهرابیان ، از بستری شدن ۵۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر ۲۱۹ بیمار کرونایی بستری داریم که حال ۴۹ نفر وخیم است.

وی از واکسینه شدن ۹۲.۶ درصدی جمعیت بالای ۱۲ سال استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: دو میلیون و ۶۹ هزار نفر در استان گیلان دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۸۱.۸ درصد گروه‌های هدف واکسیناسیون در استان معادل یک میلیون و ۸۲۷ هزار نفر نیز در نوبت دوم واکسن زدند، گفت: همچنین ۶۳ هزار و ۳۴۵ نفر از افراد ۶۰ سال به بالا نوبت سوم واکسن را دریافت کردند.

مهرابیان با اشاره به میزان انجام واکسیناسیون نوجوانان و دانش‌آموزان در استان گیلان یادآور شد: ۷۷ درصد نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال استان گیلان معادل ۱۴۱ هزار و ۵۵۸ نفر نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی در پاسخ به این سوال که «ورود واکسن آسترازنکا به گیلان برای متقاضیان دوز دوم چه زمانی است؟»، متذکر شد: واکسن آسترازنکا حداکثر تا دو هفته آینده وارد استان و در سطح پایگاه ها توزیع می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا