معاون درمان علوم پزشکی گیلان، از واکسینه شدن ۲۴ درصدی جمعیت بالای ۱۸ سال استان خبر داد و گفت: ۷۵ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال نیز واکسن کرونا را تزریق کردند.

دکتر انوش دهنادی مقدم ، با بیان اینکه ظرفیت اکثر بیمارستان های استان گیلان به دلیل شیوع کرونا در حال تکمیل است، اظهار کرد: اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، بیماری از کنترل خارج خواهد شد.

وی از بستری شدن ۴۳۵ بیمار جدید در شبانه روز گذشته خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶۴۵ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و حال ۲۲۵ نفر وخیم است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به بسیج همه مراکز درمانی برای مراقبت از مبتلایان به کرونا، گفت: با توجه به تصمیمات متخذه در ستاد کرونا جهت مقابله با خیز پنجم بیماری کووید۱۹، انجام هرگونه عمل غیراورژانسی به علت شدت شیوع کرونا و لزوم اختصاص بیشترین تخت های بیمارستانی به این بیماران، در همه مراکز درمانی ممنوع است.

دهنادی مقدم، با اشاره به روند واکسیناسیون در استان، خاطرنشان کرد: گیلان یکی از پنج استان برتر کشور در واکسیناسیون کروناست و آمار بالایی داریم.

وی از واکسینه شدن ۲۴ درصدی جمعیت بالای ۱۸ سال استان خبر داد و گفت: ۷۵ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال نیز واکسن کرونا را تزریق کردند لذا از وزارت بهداشت درخواست افزایش سهمیه واکسن کرونا داریم.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا