محمد تقی مهدیزاده گفت: پیش‌تر پنل‌های خورشیدی غیرقابل حمل برای تامین برق برخی روستاها استفاده می شد اما اینک برای نخستین بار است که برای تسهیل امور عشایر پنل خورشیدی قابل حمل به آنان واگذار شده است.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین -محمد تقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان اظهار داشت: جمعیت برخوردار از برق روستایی ۲۱.۲ درصد به بیش از ۷۸ درصد در بعد از انقلاب رسیده است و درصد روستاهای برق‌دار استان از ۱۵/۷ درصد قبل از انقلاب، امروز به ۸۳/۶ درصد رسیده است.

وی بیان کرد: طول شبکه فشار ضعیف هم از سه هزار و ۸۰ کیلومتر در قبل از انقلاب امروز به ۲۰ هزار و ۶۳۳ کیلومتر رسیده است که این رقم نزدیک به هفت برابر رشد داشته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق گیلان با بیان اینکه طول شبکه فشار متوسط استان هم نسبت به پیش از انقلاب اسلامی نزدیک به ۱۰ برابر شده است، گفت: تعداد مشترکان برق گیلان به رشدی بالغ بر ۲۳ برابر رسیده است.

مهدیزاده اظهار داشت : تعداد ۵۴۴ پروژه تامین برق شهری و روستایی در خصوص احداث و اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی، شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی و نصب ترانسفورماتور برق (برای تقویت ولتاژ شبکه) و تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار در مجموع با ارزشی قریب به ۱۴۵۰ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان افزود: در راستای محرومیت زدایی و ارائه خدمات به مناطق محروم تلاش شد رضایتمندی مشترکین شهری و روستایی در اولویت تامین برق قرار گیرد و در این راستا پروژه رفع ضعف برق روستایی در این ایام به بهره برداری می رسد.

وی  با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۵۷۳ روستای برق‌دار در گیلان وجود دارد، تاکید کرد: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار طبق سرشماری سال ۸۵ تا سال ۱۳۸۹ برق‌دار شدند و درحال حاضر برق‌رسانی به روستاهای کمتر از ۱۰ خانوار پس از تامین اعتبار به ترتیب اولویت و درصورت اخذ مجوز از سازمان منابع طبیعی در دست اقدام است.

محمد تقی مهدیزاده اضافه کرد: توزیع برق گیلان در کل استان بیش از ۳۰ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف و ۲۴ هزار و ۱۸۲ دستگاه ترانسفورماتور برق دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: این شرکت در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۵۱۳ هزار مشترک دارد که از این مقدار حدود ۷۸ درصد کل مشترکین را بخش خانگی تشکیل می‌دهند و بیشترین فراوانی را در سطح گیلان به خود اختصاص داده اند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق دولت الکترونیک، مشترکین می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری از خدمات این شرکت بهره مند شوند و این امر با نصب اپلیکشن “برق من” و با ثبت شماره شناسه ۱۳ رقمی اشتراک امکان پذیر است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در انتها تصریح کرد: هم استانی ها می توانند اپلیکیشن برق من را از طریق سایت شرکت توزیع نیروی برق گیلان و کافه بازار دانلود کرده و از مزایای این نرم افزار جامع خدمت رسان بهره مند شوند.

  • منبع خبر : توزیع برق استان گیلان