فرماندار رشت با اشاره به نقش حضور قدرتمند تیم‌های ملی در عرصه های بین المللی، در بالا بردن حس غرور ملی و خودباوری جمعی، اظهار داشت: توجه به ورزش محلات‌ مهمترین و پایه ای ترین مراحل استعدادیابی برای تیم‌های ملی است.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر حمیدرضا امام پناهی صبح روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ در جلسه هماهنگی برگزاری اولین دوره مسابقات مینی فوتبال محلات ایرانیان، با تاکید بر اهمیت مشارکت تمامی اقشار و سنین در فعالیت های ورزشی، بازی های بومی و مسابقات محله ای و همچنین گستره پوشش ورزش های همگانی، گفت: ورزش می تواند سبک زندگی انسانها را تغییر داده و علیرغم مشکلات زندگی در دنیای جدید، به حفظ سلامت و آمادگی جسمانی افراد کمک کند.

امام پناهی با اشاره به آغاز فرایند ثبت نام تیم ها در مسابقات مینی فوتبال محلات ایرانیان و نقش چنین برنامه‌هایی در تقویت ارتباط و دوستی بین افراد، از بین بردن رکود، جلوگیری از معضلاتی مانند چاقی و کم‌تحرکی، تقویت وحدت ملی و مزایای بسیار دیگر؛ اظهار داشت: باید ورزش محلات به عنوان نخستین و مهمترین مرحله استعدادیابی برای تقویت تیم‌های ملی و ادامه افتخار آفرینی در سطوح منطقه ای و جهانی، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

فرماندار رشت با بیان امکان شرکت آقایان و بانوان بالای ۱۵ سال در این مسابقات، تصریح کرد: از آنجایی که تیم‌های برتر مسابقات کشوری، استانی و شهرستانی؛ جواز حضور در لیگ های کشوری و استانی را دریافت خواهند نمود؛ این دوره از مسابقات می تواند راه ورود به دنیای ورزش حرفه‌ای را برای بسیاری از علاقمندان هموار نماید.

نماینده عالی دولت در مرکز استان یادآور شد هنوز خاطره تاثیر فوتبال زمین های خاکی محلات در توانمند سازی فوتبال ملی را از خاطر نبرده ایم و امیدواریم با استمرار در برگزاری چنین مسابقاتی، شاهد شناسایی قهرمانان آینده میهن اسلامی مان در رشته های گوناگون باشیم.

امام پناهی با اشاره به لزوم برنامه ریزی دقیق در برگزاری مسابقاتی گسترده که تمام محلات کشور و با هر تعداد تیم امکان حضور در آن را دارند، بر همکاری دستگاه‌های متولی، تشکیل جلسات هماهنگی در سطح بخشداری ها و نیز استفاده از ظرفیت پایگاه های بسیج، مساجد، آموزش و پرورش و هلال احمر در این زمینه تأکید کرد.

وی اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسب، اجرای دقیق بر اساس زمان‌بندی، پوشش خبری با استفاده از رسانه‌های استانی و محلی و همچنین تدارک فضای مناسب حضور بانوان ورزشکار را از دیگر مسائل مطرح دانست که باید هرچه سریع‌تر تمهیدات لازم در این زمینه ها، از سوی دستگاه‌های مرتبط اندیشیده شود.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت