سازمان ملل اعلام کرد که حدود یک سوم از کشورهای جهان به روی گردشگران بین المللی به طور کامل بسته است.

آمارهای ارائه شده از سوی سازمان جهانی گردشگری نشان می‌دهد که حدود یک سوم از کشورهای جهان ورود گردشگران بین المللی را به طور کامل ممنوع کرده‌اند.

گزارش این سازمان نشان می‌دهد مجموعا ۶۹ کشور معادل ۳۲ درصد مقاصد گردشگری جهان در شرایط کنونی به روی گردشگران بین المللی بسته‌ هستند.

نکته حائز اهمیت این که حدود ۳۸ کشور بیش از ۴۰ هفته است که برای گردشگران بین المللی از دسترس خارج شده‌اند و ۳۴ درصد دیگر نیز کشورهایی هستند که به صورت نصفه و نیمه به گردشگران خدمت می‌دهند.

بنا به گفته این سازمان ظهور انواع جهش‌یافته ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان، دولت‌ها را بر آن داشته تا از رویکرد خود برای پایین آوردن محدودیت‌های کرونایی عقب‌نشینی کرده و برخی از آنها دوباره به سمت اعمال محدودیت بروند.

بیشتر کشورهایی که شاهد ممنوع بودن گردشگران بین المللی به آنها هستیم در آسیا و اقیانوسیه و اروپا واقع هستند.

زوراب پلو لیکاشویلی، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در این باره می‌گوید کشورهای جهان با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دست به اعمال ممنوعیت در ورود گردشگران زده‌اند. حالا هم که ما در تلاشیم تا گردشگری را دوباره به رونق بازگردانیم باید درک کنیم که اعمال محدودیت‌ها فقط یک بخش راه‌حل بوده و باید با استفاده از آخرین آمارها و تحلیل‌ها از این ابزار استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باید به صورت مداوم شرایط مورد تحلیل قرار گرفته تا مجوز ازسرگیری فعالیت‌های مرتبط با گردشگری که میلیون‌ها نفر و شرکت به آن وابسته هستند به صورت ایمن و مسئولانه فراهم شود.

از مجموع ۶۹ کشوری که هنوز به طور کامل به روی گردشگران بسته هستند، ۳۰ کشور در آسیا و اقیانوسیه، ۱۵ کشور در اروپا و ۱۱ کشور نیز در آفریقا قرار دارند. ۱۰ کشور دیگر نیز در قاره آمریکا و ۳ کشور دیگر در خاورمیانه هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس