با صدور بیش از 145 هزار سند تعهدات کوتاه مدت در سال گذشته ، بیش از 282 میلیارد تومان انواع غرامت ، کمک هزینه و مقرری به بیمه شدگان تامین اجتماعی گیلان پرداخت گردید .

محمد هرمزی معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با اعلام این خبر عنوان کرد : در طی ۱۲ ماهه سال گذشته با میانگین ۸۸۰۰ فقره در هر ماه ، تعداد ۱۰۵ هزار و ۶۳۵ سند تعهداتی در حوزه مقرری بیمه بیکاری صادر گردیده و بابت آن بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان مقرری به مشمولین پرداخت شد .

وی با اشاره به اینکه در سایر تعهدات کوتاه مدت نیز افزون بر ۴۰ هزار سند در سطح شعب استان صادر و بیش از ۵۲ میلیارد تومان پرداختی انجام شده است اظهار داشت : بیشترین رقم در این بخش مربوط به غرامت ایام بیماری با ۱۸۷۸۵ فقره و مبلغی افزون بر ۲۸/۴ میلیارد تومان بوده و پس از آن وسایل کمک پزشکی در قالب اروتز و پروتز با ۱۱۴۷۴ فقره قرار دارد .

معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه غرامت ایام بارداری با ۴۸۴۹ مورد و مبلغ تعهداتی ۱۱/۲۵ میلیارد تومان و کمک هزینه کفن و دفن با ۲۴۸۴ فقره و مبلغ ۴/۳ میلیارد تومان در رده های بعدی قرار گرفته اند ، اذعان داشت : کمک هزینه ازدواج با ۱۷۹۵ فقره و مبلغ ۴/۱ میلیارد تومان دیگر تعهد ارائه شده در این حوزه میباشد .

محمد هرمزی همچنین اظهار داشت : رقم ۲۸۲ میلیارد تومانی مقرری بیمه بیکاری و انواع غرامتها و کمک هزینه ها در زیرگروه تعهدات کوتاه مدت کمتر از ۷ درصد مجموع تعهدات استان است .

  • منبع خبر : سازمان تامین اجتماعی اداره کل گیلان