با انتشار گزارشی از سوی روابط عمومی تامین اجتماعی گیلان ، عملکرد تعهدات ریالی و جامعه تحت پوشش شعبه سنگر تشریح گردید .

به گزارش روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، قریب به ۶۰۰۰ بیمه شده اصلی و افزون بر ۲۳۰۰ مستمری بگیر با احتساب افراد تبعی خود جامعه ۱۸۰۰۰ نفری افراد تحت پوشش تامین اجتماعی سنگر را تشکیل میدهند .

بر این اساس بیش از ۷۵ درصد جمعیت بیمه شدگان اصلی یعنی افزون بر ۴۵۰۰ نفر را بیمه شدگان اجباری مشمول قانون کار شاغل در کارگاهها و واحدهای صنعتی ، تولیدی ، اصناف و شرکتها تشکیل داده و پس از آن بیمه شدگان گروه مشاغل آزاد با افزون بر ۷۵۰ نفر بزرگترین بخش بیمه شدگان را تشکیل میدهند .

بیش از ۱۵۰ کارگر ساختمانی ، راننده و بافنده از دیگر افراد تحت پوشش این شعبه بوده و ۱۴۰ نفر نیز از مقرری بیمه بیکاری بهره مند میباشند .

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که بیش از ۱۵۰۰ نفر بازنشسته و قریب به ۶۵۰ نفر بازمانده به همراه ۵۸ ازکارافتاده نیز مستمری بگیران تحت پوشش این شعبه را تشکیل میدهند .

این شعبه تا پایان آبان ماه سالجاری بیش از ۴۰۰ فقره انواع تعهدات کوتاه مدت با رقمی بیش از ۷۰۰ میلیون تومان به بیمه شدگان خود پرداخت نموده است که غرامت ایام بیماری با ۲۸۴ فقره و رقمی معادل ۵۳۰ میلیون تومان بیشترین مقدار را به خود اختصاص داده است .

همچنین ۱۴۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری این شعبه در سالجاری حدود ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تعهدات مربوطه را دریافت داشته اند .

خاطر نشان میسازد تامین اجتماعی شعبه سنگر بمنظور پرداخت تعهدات بلندمدت در قالب انواع مستمری ها به بازنشستگان ، بازماندگان و ازکارافتادگان تحت پوشش در هشت ماهه لغایت آبان امسال بیش از ۷۰ میلیارد تومان پرداخت نموده است .

شایان ذکر است بیش از ۱۱۰۰ واحد کارگاهی ، تولیدی ، صنفی و خدماتی در حوزه عمل شعبه سنگر دارای پرونده مطالباتی میباشد .

  • منبع خبر : سازمان تامین اجتماعی اداره کل گیلان