به منظور بهینه سازی فرایندها با رویکرد کاهش مراجعات، افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و تسریع و تسهیل در ارائه خدمات غیرحضوری ، در بخشنامه ای از سوی معاونت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی ،پرداخت ماهانه غرامت دستمزد ایام بارداری ( مرخصی زایمان) به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شد.

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از  روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، در بخشنامه صادر شده از سوی مهرداد قریب، معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی، مقرر شد واحدهای اجرایی این سازمان پس از ارائه درخواست و ارسال مدارک دریافت کمک بارداری (مرخصی زایمان) از سوی بیمه شده و به محض ارسال لیست حق بیمه مربوطه با رعایت ضوابط مقرر در بند ۹ ماده ۲ و ماده ۶۷ قانون تامین اجتماعی نسبت به صدور سند پرداخت مرخصی زایمان به صورت ماهانه اقدام و این فرایند را تا پایان مدت مرخصی زایمان ادامه دهند .

شایان ذکر است پیش از این به درخواست بیمه شده ، پرداخت غرامت ایام بارداری در دوره های چندماهه یا در اتمام زمان مرخصی زایمان پرداخت می گردید .

  • منبع خبر : سازمان تامین اجتماعی اداره کل گیلان