موسسه Canalys امروز با انتشار گزارشی از میزان فروش گوشی‌های سامسونگ در سه ماهه اول از سال 2020 میلادی، پرفروش‌ترین گوشی این شرکت در این مدت را هم معرفی کرد. جالب آن است که بدانید برخلاف انتظارات پرفروش‌ ترین گوشی سامسونگ در سال جاری میلادی از میان محصولات پرچمدار این شرکت نبوده است.

گوشی گلکسی A51 در ماه دسامبر سال گذشته میلادی همراه با گوشی گلکسی A71 به همگان معرفی شد. از آن زمان بود که سامسونگ با انتشار اخباری اعلام کرد که این دو گوشی میان رده با فروش بسیار خوبی همراه هستند و کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده‌اند. اما گزارشی که امروز از سوی موسسه تحقیقاتی Canalys منتشر شد نشان می‌دهد که گوشی گلکسی A51، توانسته است در سه ماهه آغازین از سال ۲۰۲۰ میلادی عنوان پرفروش‌ ترین گوشی هوشمند سامسونگ در سطح دنیا را از آن خود کند.

در این گزارش آمده است که سامسونگ تاکنون و در سه ماهه نخستین از سال جاری میلادی توانسته است چیزی در حدود شش میلیون نسخه از این گوشی را در سرتاسر دنیا به فروش برساند. گلکسی A51 همچنین در حال حاضر به عنوان سومین گوشی پرفروش دنیا شناخته می‌شود. در این رده‌بندی گوشی‌ آیفون ۱۱ با فروش ۱۸ میلیون نسخه و همچنین دو گوشی شیائومی Redmi Note 8 و۸T با فروش هشت میلیون نسخه در جایگاه اول و دوم قرار دارند.

در بخش دیگری از این گزارش اعلام شده است که نام چهار محصول سامسونگ در لیست ۱۰ گوشی پرفروش سال ۲۰۲۰ میلادی دیده می‌شود. گوشی‌های گلکسی A51، گلکسی A10S، گلکسی A20S و همچنین گلکسی A01. تخمین زده می‌شود که سامسونگ در سه ماهه نخست از سال جاری میلادی چیزی در حدود ۵ میلیون نسخه از گوشی گلکسی A10S، چهار میلیون نسخه از گوشی گلکسی A20S و همچنین بیش از سه میلیون نسخه از گوشی گلکسی A01 را به فروش رسانده باشد.

در لیست ۱۰ گوشی پرفروش سال ۲۰۲۰ میلادی نام‌های دیگری همچون Redmi Note 8 Pro با فروش ۵ میلیون نسخه، آیفون ۱۱ Pro Max با فروش ۴ میلیون نسخه، Redmi 8A با فروش سه میلیون نسخه و آیفون ۱۱ پرو نیز با همین میزان فروش دیده می‌شود. رده بندی کامل گوشی‌های پرفروش سال ۲۰۲۰ میلادی را می‌توانید در تصویر بالا مشاهده کنید.

در گزارش منتشر شده از سوی موسسه Canalys آمده است که قیمت مناسب، طراحی زیبا، صفحه نمایش بزرگ و دوربین اصلی چهارگانه را می‌توان مهم‌ترین دلیل استقبال کاربران گوشی گلکسی A51 دانست. این گوشی دارای یک نمایشگر ۶٫۵ اینچی Super AMOLED و از نوع Infinity-O است و همچنین از حسگر شناسایی اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر، سیستم عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2.0 بهره می‌برد. از میان دیگر ویژگی‌های شاخص این گوشی می‌توان به تراشه اکسینوس ۹۶۱۱، چهار یا شش گیگابایت حافظه رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراه با پشتیبانی از کارت‌های حافظه microSD اشاره کرد.

دوربین این گوشی نیز توسط یک سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و همچنین دو سنسور ۵ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌شود. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت همراه با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع با خروجی ۱۵ وات را هم می‌توان از دیگر قابلیت‌های این گوشی دانست. گلکسی A51 همچنین تاکنون در چندین کشور دنیا بروزرسانی ارتقا به رابط کاربری جدید One UI 2.1 را هم دریافت کرده است.

https://marjaonline.ir/

  • منبع خبر : آخرین خبر