بررسی 29 پرونده شهدای خدمت عرصه سلامت در استان گیلان.

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا) ؛ مهندس عبدالله پاکاری – مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شهدای خدمت عرصه سلامت گیلان اظهار کرد: نخستین جلسه بررسی و احراز پرونده شهدای خدمت عرصه سلامت با حضور اعضای کمیته استانی، در دانشگاه علوم پزشکی گیلان موردبررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه اجرایی و تعیین مصادیق شهدای خدمت اخیراً پس از تصویب ستاد ملی کرونا به استان‌ها ابلاغ‌شده، افزود: در استان‌ها کمیته سه‌نفره با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی و عضویت بنیاد شهید و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشکیل‌شده و به بررسی پرونده‌های شهدای سلامت می‌پردازد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان گیلان با اشاره به فرایند بررسی هویت و احراز شهادت جان‌باختگان کووید ۱۹ در مراکز درمانی و بهداشتی استان، گفت: بررسی و تائید اولیه پرونده‌های شهدای خدمت عرصه سلامت در حال نهایی شدن است و پس از تکمیل برای بررسی مجدد به ستاد ملی کرونا و یا کمیته ملی ارسال خواهد شد.

مهندس پاکاری با اذعان به اینکه بنیاد شهید به خانواده‌های شهدا عرصه سلامت نیز همچون سایر شهدا خدمات ارائه خواهد کرد، افزود: پرونده شهدای خدمت عرصه سلامت پس از تائید نهایی در کمیته ملی به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان جهت ارائه خدمات به خانواده‌ها، ارجاع خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۹ پرونده شهدای خدمت عرصه سلامت گیلان در کمیته استانی احراز هویت، بررسی‌شده، افزود: بخشی از پرونده‌ها پس از بررسی به‌صورت نهایی تائید و بررسی برخی دیگر از پرونده‌ها به دلیل نقص در پرونده به آینده موکول خواهد شد.

  • منبع خبر : دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان