یکی از پلتفرم های تبلیغات آنلاین ایران به بررسی رفتار کاربران در فضای مجازی پرداخته که تحقیقات آن ها نشان می دهد مردم ایران به خواندن اخبار ورزشی بیش از هر موضوع دیگری علاقه دارند و پس از آن بیشتر وقت‌شان در فضای مجازی به رصد کردن اخبار سیاسی و اجتماعی می‌گذرد. با بررسی رفتار ۱۰۰ میلیون کاربر اینترنت پر ترافیک ترین لحظه آنی را زمانی اعلام می‌کند که استقلال در دقیقه ۹۷ به سپاهان گل زد

آن ها در توضیح این که ۱۰۰ میلیون کاربر را بررسی کردند در حالی که جمعیت ایران صرفا ۸۰ میلیون نفر است، اعلام کردند کاربران موبایل و دسکتاب را همزمان با هم بررسی کردند به همین دلیل تعداد کاربران بیشتر از جمعیت کل تهران است. آن ها ضمن بررسی این تعداد کاربر دیتای بیش از ۱۰ هزار کسب و کار آنلاین و تولید کننده محتواست را نیز مورد بررسی قرار دادند.

کاربران بیشتر چه چیزی را در فضای مجازی می بینند؟
این بررسی نشان می دهد رتبه اول بازدیدهای کاربران به اخبار ورزشی برمی‌گردد. از بین ۱۰۰ میلیون کاربر ۲۳ درصد اخبار ورزشی دنبال می‌کنند و ۲۱ درصد نیز پیگیر اخبار سیاسی اجتماعی هستند.

پر ترافیک ترین لحظه آنی
برای تخمین زدن این لحظه حضار به کلماتی مانند بنزین، دلار، قطع اینترنت و موارد مهم دیگر اشاره می کنند. اما رفتار ۱۰۰ میلیون کاربر نشان می دهد زمان بازی استقلال و سپاهان در دقیقه ۹۷ وقتی استقلال در زمین سپاهان گل زد، انفجار بزرگی در بازدید از سایت های داخلی رخ داد و پر ترافیک ترین لحظه آنی را رقم زده است.

پر ترافیک ترین روز
روزی که طی این ۱۵ ماه ایران شاهد پر ترافیک ترین روز خود بود، متعلق به حادثه یا شخص داخلی نیست. متعلق به روزی است که دونالد ترامپ ۱۹ و ۲۰ می در توئیتر ایران را تهدید کرد.
جمعه ۲۰ می در ایران پر ترافیک‌ترین روز اینترنت در ۱۵ ماه اخیر رقم خورد.

ترافیک و تعطیلات
دیتای ترافیک در موبایل و دسکتاپ نشان می دهد پیک موبایل بعد از تایم کاری و ترافیک دسکتاپ نزدیک به ظهر افزایش پیدا می کند.
در ماه رمضان نزدیک افطار ترافیک در موبایل و دسکتاپ افت محسوسی دارد. در تعطیلات نوروز ترافیک دسکتاپ به شکل زیادی بالا می رود و افزایش پیدا می کند. https://marjaonline.ir/

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا