در تمامی شهرها بیمه شدگان بالای 65 سال در تمامی مراکز طرف قرارداد خدمات بستری را به صورت رایگان و فرانشیز صفر دریافت خواهند کرد.

پرداخت منظم و روزانه بخش اول مطالبات که برای پزشکان دارای امضای دیجیتال ۹۵ درصد؛ سایر پزشکان ۸۰ درصد و مراکز طرف قرارداد ۳۰ درصد است در دستور کار روزانه سازمان تامین اجتماعی قرار دارد .دکتر مصطفی سالاری در نشست خبری مشترک مسئولان سازمان تامین اجتماعی و سازمان نظام پزشکی کشور با موضوع “جزئیات حذف دفترچه های درمانی” اظهار داشت: به لحاظ فنی در مراکز درمانی، مطب ها، بیمارستان ها و مراکز پاراکلینیکی، امکان نسخه نویسی الکترونیک را فراهم کرده ایم.
وی افزود: پزشکان و موسسات تشخیصی و درمانی اعم از طرف قرارداد و غیر طرف قراردادی که به تهیه سامانه‌های نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک مبادرت کرده اند و از سامانه‌های تحت مالکیت سازمان تامین اجتماعی استفاده نمی‌کنند، می‌توانند با استفاده از سامانه‌های در اختیار خود و از طریق پیاده‌سازی نرم‌افزارهای واسط (API)، نسبت به نسخه‌نویسی و پذیرش الکترونیک نسخ اقدام کنند.
وی با بیان اینکه میزان نسخه نویسی های الکترونیک نسبت به ماه های قبل پیشرفت بهتری داشته است، گفت: الزامی به تولید نسخه الکترونیک نکرده ایم و در صورت امکان و تمایل، پزشکان این اقدام را انجام می دهند.
دکتر سالاری به مهمترین مزیت نسخه نویسی الکترونیک اشاره کرد و گفت: به جامعه پزشکی و درمانگران اعلام آمادگی کرده ایم که با نسخه نویسی الکترونیک بخشی از تعهداتمان را طی همان روز و مابقی را ظرف ده روز به سرویس دهنده خدمت واریز می کنیم.
وی ادامه داد: پرداخت منظم و روزانه بخش اول مطالبات که برای پزشکان دارای امضای دیجیتال ۹۵ درصد؛ سایر پزشکان ۸۰ درصد و سایر مراکز طرف قرارداد ۳۰ درصد است نیز همواره درحال انجام است.
وی افزود: سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی دارای قابلیت و امکانات کامل مورد نیاز بیمه شدگان و مراکز درمانی ارائه دهنده خدمت است و با برقراری ارتباط بین این سامانه و سایر سامانه‌های مورد استفاده مراکز درمانی امیدواریم شاهد گسترش استفاده از نسخه الکترونیک و حذف کامل دفترچه‌های کاغذی باشیم.
سالاری استقرار سامانه نسخه الکترونیک را زمینه ساز ایجاد تحولات اساسی در خدمات درمانی ارزیابی کرد و گفت: در شهرهایی که فاقد مرکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی هستند، فرانشیز بستری بیماران تحت پوشش تأمین اجتماعی در مراکز درمانی طرف قرارداد صفر می‌شود و خدمات بستری بیماران به صورت رایگان خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین در تمامی شهرها بیمه شدگان بالای ۶۵ سال در تمامی مراکز طرف قرارداد خدمات بستری را به صورت رایگان و فرانشیز صفر دریافت خواهند کرد.