یک ثبت اختراع جدید کمپانی «سونی» در مورد کنسول بازی PlayStation 5 به سرعت خبرساز شده است. یک ویژگی شگفت آور که می‌تواند با کمک هوش مصنوعی، گیمرها را در شکست دشمنان یاری داده و حتی برای پایان مراحل بازی راهنمایی‌هایی را در اختیار شما قرار دهد. این ویژگی به سرعت بازخوردهای منفی و مثبت بسیاری را کسب کرده است. داستان از چه قرار است؟

در حال حاضر بسیاری از ویژگی‌های پلی استیشن ۵ اعلام شده و باقی موارد به صورت جزء به جزء در حال انتشار هستند. در آخرین اخبار، پتنت لو رفته سونی از یک قابلیت پلی استیشن ۵، به یک جنجال رسانه‌ای تبدیل شده است. این پتنت در سازمان USPTO با شناسه A2020/0139245 به ثبت رسیده است. در ادامه با جزئیات بیشتر In-Game Information Platform آشنا خواهیم شد.

این ویژگی را می‌توان یک تکنیک هوش مصنوعی توصیف کرد. سونی با کمک AI، به کمک گیمرها می‌شتابد. احتمالاً بارها پیش آمده است که در مرحله‌ای از یک بازی گیر کرده و یا بأس فایت های خسته کننده‌ای را پشت سر گذاشته‌اید. در این حالت گیمرها بارها و بارها، یک مرحله را اجرا کرده و احتمالاً مدت‌ها در یک نقطه گیر خواهید کرد. در این حالت می‌توانید با کمک این ویژگی، از کنسول PS5 بپرسید: «چطور می‌توانم این مرحله را رد کنم؟»

در این حالت، هوش مصنوعی PS5 که از ویژگی یادگیری عمیق نیز بهره می‌برد، اطلاعات بازی، مرحله و … گیمرها را با گیمرهای دیگر مقایسه می‌کند. در نهایت راه حل و یا راه حل‌هایی را به گیمرها ارائه می‌دهد که به وسیله آنها، می‌توانید از بخش‌های دشوار بازی عبور کنید. تمام این پروسه در قابل صدا پیاده سازی می‌شود. این ویژگی، دارای قابلیت‌های دیگر نیز خواهد بود.

به عنوان مثال، می‌توانید زمان تقریبی پایان یک مرحله را از PS5 پرسیده و پلی استیشن ۵ با توجه به مهارت شما، زمان پایان مرحله را اعلام می‌کند. همان‌طور که گفته شد، در این ویژگی، هوش مصنوعی به سراغ راه حل‌هایی می‌رود که پیش از شما، توسط گیمرهای دیگر برای عبور از بأس فایت و یا آن مرحله مورد استفاده قرار گرفته است. سپس با تحلیل و جمع بندی بسیار سریع، بهترین راه حل‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر چه این ویژگی بسیار جذاب به نظر می رسد، اما منتقدانی هم دارد. به عنوان مثال گیمرها با اعلام زمان تقریبی پایان یک مرحله و یا شیوه های شکست باس فایت ها، بر خلاف میل توسعه دهندگان، درگیری کمتری را با بازی پیدا می کنند. شکست آسان باس فایت ها و عبور از مراحلی که برای طراحی آنها زحمات بسیاری کشیده شده است، می تواند شما را به یک گیمر متقلب تبدیل کند!

https://marjaonline.ir/

  • منبع خبر : آخرین خبر