سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه حدود ۳۳۰ هزار نفر معادل ۱۴.۶ درصد نیز نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: گروه سنی بالای ۱۸ سال بعد از گذشت سه ماه از تزریق دز دوم می‌توانند برای دریافت نوبت سوم واکسن به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.

فردین مهرابیان وضعیت کلی واکسیناسیون در استان گیلان را مطلوب برشمرد و اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۹۵ درصد جمیعت هدف گیلان نوبت اول و ۸۷ درصد جمعیت نوبت دوم واکسن خود را تزریق کردند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۳۰ هزار نفر معادل ۱۴.۶ درصد نیز نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: گروه سنی بالای ۱۸ سال بعد از گذشت سه ماه از تزریق دز دوم می‌توانند برای دریافت نوبت سوم واکسن به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به نقش مهم دریافت نوبت سوم واکسن کرونا برای پیشگیری از ابتلا به سویه جدید امیکرون، اضافه کرد: شدت سرایت این ویروس می‌طلبد تا تزریق نوبت سوم واکسن با شتاب بیشتری از سر گرفته شود.

مهرابیان، با بیان اینکه واکسن دز سوم یا یادآور می تواند در برابر امیکرون مصونیت ایجاد کند، گفت: با تزریق دز سوم هم خود و هم اطرافیان را مصون می کنیم؛ همچنین در صورت ابتلا به کرونا شدت بیماری به نحو چشمگیری کاهش می‌یابد و مدت زمان بستری نیز کم می شود.

وی از راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون شهرستان رشت جهت دسترسی بهتر مردم از امروز خبر داد و خاطرنشان کرد: از هفته های آتی متناسب با میزان حضور مردم این مراکز را افزایش می دهیم.

سخنگوی علوم پزشکی از بستری شدن ۵۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی روز گذشته در گیلان خبر داد و متذکر شد: در مجموع ۱۴۳ بیمار کرونایی بستری داریم و ۲۶ نفر بدحال هستند.

  • منبع خبر : ایسنا