به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، 
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: حجم ابلاغی استان از سوی سازمان نهضت سوادآموزی در سال ۹۹ ، ۷ هزار و ۲۰۰ نفر اعلام شده بود که با پوشش ۱۰۱ درصدی، ۷ هزار و ۲۸۴ نفر جذب دوره های مختلف سوادآموزی شدند.

سیروس محمدی با اعلام این خبر در وبینار مسئولان سوادآموزی شهرستان ها و مناطق گفت: حجم ابلاغی استان از سوی سازمان نهضت سوادآموزی در مجموع دوره های سوادآموزی ۷۲۰۰ نفر اعلام شده بود که با حمایت اعضای شورای پشتیبانی سوادآموزی استان، شهرستان ها و مناطق، پیگیری همکاران در حوزه ستادی و شهرستانی و منطقه ای و با تلاش بی وقفه و قابل تقدیر آموزش دهندگان، شاهد پوشش ۱۰۱ درصدی این حجم وجذب ۷ هزار و ۲۸۴ سوادآموز در دوره های سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد بودیم.

وی با تاکید بر این که نظارت بر روند فعالیت های آموزشی از مهم ترین برنامه های در حال اجرای معاونت سوادآموزی است، تصریح کرد: شناسایی و جذب افراد اولین قدم در فعالیت های سوادآموزی است و این حوزه بر اساس برنامه های در حال اجرا در مدارس عادی و طبق شیوه نامه های ستاد ملی مبارزه با کرونا در وضعیت های مختلف روش های آموزشی متفاوتی را در دستور کار قرار داده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به جایگاه جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی اشاره کرد و افزود: جلسات شورای پشتیبانی دارای ظرفیت بالایی است و همکاران باید بیش از پیش در پیشبرد برنامه ها از این شورا استفاده کنند. محمدی افزود: جلسات شورای پشتیبانی به ریاست نماینده های دولت در سطح استان، شهرستان و مناطق برگزار می شود و مصوبات آن برای همه دستگاه ها و ادارات لازم الاجرا است.

همچنین در این جلسه ۵ نفر از مسئولان سوادآموزی شهرستان ها و مناطق سوالات، نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.