معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیامی به مناسبت گرامیداشت ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار اصفهان تأکید کرد: در چنین روزی، مردم شهیدپرور اصفهان، شهدای افتخارآفرین خود را بر دریای دست‌های خود گرفتند و تداوم افتخار و حماسه خود را به نمایش گذاشتند.

متن پیام دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به شرح زیر است:

سلام بر ارواح طیبه شهدا و درود بر ساحت ایمان ایثارگران
هر سال، در آستانه فرارسیدن ۲۵ آبان، خاطرهٔ یکی از ماندگارترین حماسه‌های دفاع مقدس در اذهان ملت شریف و غیور ایران زنده می‌شود؛ خاطره‌ای که نشان از عزم، اراده و همت مردمی است که با ایثار جان و مال خویش، مسیر اقتدار و عظمت ایران اسلامی را جلوه‌گر ساختند.
در چنین روزی، مردم شهیدپرور اصفهان، شهدای افتخارآفرین خود را بر دریای دست‌های خود گرفتند و تداوم افتخار و حماسه خود را به نمایش گذاشتند. حماسه‌ای که حضرت امام (ره) در وصف آن فرمودند: «در کجای دنیا می‌توانید جایی را مثل اصفهان پیدا کنید که در یک روز ۳۷۰ شهید را تشییع کنند».
حضور پرشور مردم اصفهان در میدان امام (ره) و مسیر چندین کیلومتری تا گلستان شهدا عاملی بود که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، در جملات زیبا و پرمعنا در وصف آن فرمودند: «آن تشییع فراموش‌نشدنی نشان‌دهنده ظرفیت روحی، استحکام و مقاومت ستودنی مردم اصفهان است».
اکنون در سالروز این حماسه جاوید و ماندگار ضمن عرض ادب به ساحت مقدس ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید گران‌قدر استان و تعظیم و تکریم به پیشگاه ۴۵ هزار جانباز و ۳۵۰۰ آزاده این استان، با خدا عهد و پیمان می‌بندیم، با ادامه راه شهیدان در ارتقاء مجد و عظمت ایران اسلامی تلاش نموده و با توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بهره‌مندی از ایثار اجتماعی زمینه‌ساز تداوم اقتدار، افتخار و اعتلای ایران عزیز باشیم.
فرصت را غنیمت شمرده و در آستانه ۲۵ آبان، روز حماسه و ایثار اصفهان، یاد و خاطره شهیدان بزرگ و نام‌آور اصفهان همچون شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و شهیدانی چون خرازی، کاظمی، همت و ردانی‌پور که روشن‌کننده راه ملت می‌باشند را گرامی می‌دارم و از درگاه پروردگار متعال توفیق تداوم راه پر افتخار شهیدان را مسألت می‌نمایم.
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی

  • منبع خبر : پایگاه خبری بنیاد شهید و امور ایثارگران: