سیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی استان گیلان با صدور پیامی روز جهانی سلامت روان را گرامی داشت.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین متن پیام مدیر کل بهزیستی گیلان به شرح ذیل است:

یکی از اهداف مهم سازمان بهزیستی ارتقای سلامت روان آحاد جامعه برای زندگی بهتر و موفق تر است. تحقق عدالت در سلامت از مهمترین برنامه ها و سرلوحه روز شمار هفته سلامت روان ۱۸ لغایت ۲۴ مهر ماه در نظر گرفته شده است. گسترش و تنوع آسیب های روانی – اجتماعی،  پیچیدگی ها و هزارتوی عصر حاضر و تفاوتهای فردی، غنا بخشیدن به عدالت در سلامت روان را در اهم اولویتها قرار می دهد.

روز شمار این هفته در دومین روز اجرا ۱۹ مهر ، رویکرد نظام مراقبتهای بهداشتی اولیه را هدف قرار داده تا با عدالت محوری، دسترسی خدمات سلامت روان را بر همگان تسهیل نماید. توجه به دوران پساکرونا برای سلامت روان و بهزیستی همگانی، تاثیر روابط سالم والدین و فرزندان در تحکیم خانواده، سلامت معنوی و پیشگیری از بیمارهای روانپزشکی از عناوینی هستندکه به ترتیب در روزهای ۲۰ لغایت ۲۲ مهر ماه مورد توجه قرار می گیرد.

نقش سازمانهای مردم نهاد و انجمن های علمی و در نهایت توجه به خود مراقبتی و تاثیر آن در سلامت روان جامعه از عناوین مهم روز های ۲۳ و ۲۴ مهر ماه می باشد.

ارائه اطلاعات صحیح، آموزش سلامت روان و تغییر و اصلاح نگرش  های نادرست برای ارتقای سلامت روان وقتی ضریب نفوذ قابل توجهی  در بین آحاد مردم پیدا خواهد کرد که مردم نشانه های آن را در سبک زندگی، خود و اطرافیان به راحتی تشخیص دهند.

مسئولیت اجتماعی ایجاب می کند که دست اندرکاران ، نقش تخصصی خود را به منظور کمک به افراد جامعه برای پیشگیری از آسیب های روانی- اجتماعی و ارتقای سلامت روان جدی بگیرند.

اینجانب ضمن گرامیداشت روز جهانی سلامت روان، برای شما کارکنان خدوم بهزیستی، مشاورین محترم مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ و حضوری دولتی و غیر دولتی، اورژانس اجتماعی ۱۲۳و خانواده محترمتان آرزوی سلامتی و توفیقات روز افزون دارم و همواره امیدوارم سلامت روان خود را در اولویت برنامه های فردی قرار داده تا در تحقق حال خوب جمعی نیز تاثیر گذار باشید.

سیدمهدی خدمت بین دانا
مدیرکل بهزیستی استان گیلان

  • منبع خبر : بهزیستی گیلان