رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به دانشجویان شاهد و ایثار دانشگاه توصیه کرد تا راه و رسم شهیدان را ادامه داده و با خوب درس خواندن و خدمت مطلوب به مردم، پیشگام و فعال باشند.
به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب دا)، عصر روز دوشنبه آیین تجلیل از ۴۲ دانشجویان برگزیده شاهد و ایثار دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اسماعیل ایوبی معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان و جمعی از معاونین، مدیران و رؤسای دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین مسئولان بنیاد شهید استان در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این آیین با اشاره به رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و پس‌ازآن اظهار کرد: رزمندگان، شهدا و ایثارگران مردانگی، شجاعت و دلاورمردی را در دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب بر ما تمام کرده و ما شرمنده تلاش‌های آن‌ها هستیم.
وی با بیان اینکه همه ما در برابر شهدا وظایفی را بر عهده‌ داریم، افزود: وظیفه اول ما در برابر شهدا و ایثارگران، قرار گرفتن در راه آن‌ها و در وهله‌های بعدی خوب درس خواندن و تلاش مستمر و مؤثر در مسیر خدمت مطلوب به مردم است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به انتظار بالای جامعه از دانشجویان شاهد و ایثار، گفت: دانشجویان شاهد و ایثار باید بخشی از اوقات خود را با دغدغه‌مندی، مطالبه گری و خدمت بی‌منت در مسیر سلامت جامعه نظیر ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی در ابعاد مختلف به مردم به‌ویژه در مناطق کم برخوردار، متمرکز کنند.
دکتر آشوبی یکی از مهم‌ترین نقش‌های خادمان مردم در نظام سلامت را برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت برشمرد و خاطرنشان کرد: دانشجویان علوم پزشکی گیلان باید نه‌تنها در حوزه سلامت بلکه باید در حاکمیت سلامت و مدیریت مجموعه‌های سلامت‌محور نیز خبره و قابل باشند و از الآن شاخص‌های نقش گیری و مسئولیت‌پذیری را در خود تمرین کنند.
وی دانشجو را مؤذن جامعه و بهترین تریبون برای تبیین دستاوردهای ارزشمند نظام توصیف کرد و گفت: جهاد تبیین یکی از الزامات واجب و فوری در نظام است و دانشجویان شاهد و ایثار علوم پزشکی گیلان باید در این حوزه همگان با راهیان پیشرفت قرارگرفته و در این بخش پیشگام باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بر ضرورت افزایش سواد رسانه در دانشجویان علوم پزشکی گیلان تأکید کرد و گفت: پیشرفت‌های قابل‌توجهی در همه بخشی‌های نظام صورت گرفته و لذا باید با افزایش سواد رسانه مراقب سیاه نمایی‌ها بود و از شرّ اخبار مسموم فضای مجازی در امان ماند.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان