مدیرعامل گاز گیلان با بیان اینکه این استان به عنوان یکی از استان‌های معین برای گازرسانی به سیستان و بلوچستان انتخاب شده است از پیشرفت ۹۳ درصدی پروژه‌های فعال گازرسانی به شهرستان زابل در استان یاد شده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از ایرنا – عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز گیلان روز سه‌شنبه ۷ اذر ۱۴۰۱  در این گفت و گو  توضیح داد: با اجرای موفقیت آمیز پروژه بند «ق» در گیلان و برخورداری بیش از ۹۸ درصد خانوارهای گیلانی از نعمت گاز طبیعی در سال ۱۳۹۷، شرکت گاز استان از سوی شرکت ملی گاز ایران به عنوان استان معین برای گازرسانی به منطقه سیستان، شهرستان زابل شامل شهرهای زابل، ادیمی، دوست محمد، زهک و محمد آباد انتخاب شد.
وی اظهار داشت: هم اکنون بالغ بر ۶۶۵ کیلومتر خط تغذیه و شبکه توزیع گاز در منطقه سیستان اجرا شده است و با تکمیل این طرح، شهرهای یاد شده از گاز طبیعی بهره‌مند می شوند. این شهرها در مجموع دارای ۴۱ هزار و ۸۳۶ خانوار است و مجموع هزینه گازرسانی به آنها بالغ بر ۵۷۰ میلیارد تومان است.
وی با اشاره به این موضوع که پیمانکاران طرح به دلیل تسریع در پیشرفت پروژه و عدم مواجهه با ترافیک شهری و شرایط جوی با همکاری شهرداری ها و فرماندار منطقه در شب نیز کار می کنند، بیان کرد: مطابق برنامه زمان بندی، عملیات شبکه گذاری گاز شهرهای ادیمی، دوست محمد، زهک و محمد آباد تا دهه فجر به پایان می رسد و فاز ۳ شهر زابل نیز تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.
مدیرعامل گاز گیلان با بیان اینکه پرسنل این شرکت به همراه پیمانکاران اجرایی پروژه به صورت مستمر و شبانه روزی در حال پیشبرد طرح گازرسانی به منطقه سیستان هستند، اظهار داشت: تکمیل این طرح ملی و بزرگ نیازمند مساعدت و همراهی بیشتر نمایندگان و مسئولان استانی و شهرهای مربوطه است.

استفاده از استان‌های معین و نوید توسعه گازرسانی در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در آبانماه امسال در مراسم افتتاح پروژه گازرسانی به شهرستان خاش که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات صورت ‌گرفته و استفاده از استان‌های معین برای همکاری در توسعه گازرسانی در سیستان و بلوچستان آینده‌ای روشن را در توسعه گازرسانی در این استان پیش‌ رو خواهیم داشت.
مجید چگنی گفت: با توجه به محرومیت این استان در حوزه‌های مختلف زیرساختی و خدماتی از جمله گاز، و تلاش شبانه‌روزی دولت سیزدهم در جبران این مهم، ما نیز در حوزه مسئولیت خود یعنی گازرسانی به این دیار این مهم را با تمهیدات انجام‌شده با قوت و قدرت پیگیری می کنیم که البته در این راستا، اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.
وی در ادامه، با اشاره به سخنان رئیس‌جمهوری در خصوص نگاه ویژه به سیستان و بلوچستان، بیان کرد: طرح‌های مختلفی در سطح استان در حال انجام است که چند ماه آینده شاهد افتتاح آن‌ها خواهیم بود.
چگنی در ادامه افزود: بر این اساس هم اینک ۵ شرکت گاز استانی به‌عنوان استان‌های معین مشغول توسعه گازرسانی در سطح استان سیستان و بلوچستان هستند تا گرما و امید را هرچه سریع‌تر برای مردم به ارمغان بیاورند.

به گفته چگنی، در حال حاضر ضریب نفوذ گاز در کشور در جمعیت شهری ۹۸ درصد و در جمعیت روستایی بیش از ۹۱ درصد است که با گازدار شدن شهرها و روستاهای باقی‌مانده این ضریب در مجموع به بیش از ۹۹ درصد خواهد رسید.

  • منبع خبر : ایرنا