سید امیرحسین علوی شهردار رشت در نشست با سفیر کشور آفریقای جنوبی ضمن اعلام پیشنهاد خواهر خواندگی شهر رشت با یکی از شهرهای کشور آفریقای جنوبی گفت: با اعلام این خواهر خواندگی می‌توانیم در راستای تعریف پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه گردشگری و اقتصاد شهری اقدام کنیم.
به گزارش  پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت _ نشست شهردار رشت با سفیر کشور آفریقای جنوبی  سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ با هدف تعمیق ارتباطات و بیان ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری شهر رشت در ساختمان مرکزی شهرداری برگزار شد.
سید امیر حسین علوی شهردار رشت در این نشست ضمن ابراز امیدواری از شکل گیری یک ارتباط همسان و سازنده بین شهر رشت و سایر شهرهای کشور آفریقای جنوبی ابراز داشت: شهر رشت در شمال ایران ظرفیت‌ها و مزیت‌های استثنایی و فوق‌العاده طبیعی و گردشگری خوبی را در خود جای داده است.
علوی با بیان اینکه شهر رشت یکی از شهرهای خلاق خوراک شناسی ثبت شده در سازمان بین‌المللی یونسکو محسوب میشود افزود: بزرگترین دانشگاه شمال کشور ایران در رشت واقع شده که میتواند فرصت استثنایی تبادل دانشجو را فراهم نماید همچنین شهر رشت دارای مزیت‌های اقتصادی خوبی است و زمینه تبادل گردشگر هم در آن وجود دارد.
وی اذعان کرد: چنانچه تمایل وجود داشته باشد شهرداری رشت می‌تواند در زمینه خواهر خواندگی شهر رشت با یکی از شهرهای پیشنهادی کشور آفریقای جنوبی مشارکت نماید.
شهردار رشت ابراز داشت: تبادلات فرهنگی و ارتباط لایه‌های مختلف مردم از جمله آثار مثبت تعمیق ارتباطات بین یکی از شهرهای ایران و آفریقای جنوبی به شمار میرود.
علوی اظهار داشت: در حوزه همکاریهای مشترک صنعتی و اقتصادی، نیازمند این هستیم تا این مولفه‌ها در لایه‌های پایین تر در حوزه اقتصاد شهری که بیشتر اقتصاد مردمی است نهادینه شود و این نهادینه شدن با همکاریهای مشترک شهری و اقداماتی مانند خواهر خواندگی بین شهرها امکان پذیر خواهد بود.
وی تصریح کرد: تلاش ما در شهرداری رشت این است که در رفت و برگشت های هیئت های اقتصادی و سیاسی در آینده با تعریف پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه شهری بتوانیم این روابط را نهادینه کنیم.
سفیر کشور آفریقای جنوبی هم در این جلسه تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و این کشور در سالهای گذشته و انعقاد ۲۳ تفاهم‌نامه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: آفریقای جنوبی در حوزه کشاورزی و منابع معدنی بسیار غنی است و به عنوان صنعتی ترین کشور در قاره آفریقا، تولید کننده صنایع بزرگ خودرویی نیز محسوب می‌شود.
سفیر کشور آفریقای جنوبی ضمن اشاره به ظرفیت‌های گردشگری قوی این کشور در حوزه جذب توریست و رسیدن به استانداردهای جهانی ادامه داد: نانو تکنولوژی، گردشگری، صنعت و استفاده از نیروی متخصص زمینه‌های مشترک همکاری است که بین دو کشور ایران و آفریقای جنوبی وجود دارد.
وی با استقبال از پیشنهاد اعلام خواهرخواندگی بین شهر رشت و یکی از شهرهای کشور آفریقای جنوبی ابزار داشت: رشت واقعا شهر زیبایی است و این خواهر خواندگی باید به گونه‌ای باشد که بین شهر رشت و شهر انتخابی از آفریقای جنوبی همتایی و همخوانی لازم وجود داشته باشد.
  • منبع خبر : شهرداری رشت