تجاوز به تاسیسات و خطوط برقرسانی ، خطر برق گرفتگی را افزایش و باعث بروز حادثه غیر قابل جبران خواهد شد.

همشهری گرامی: تجاوز به تاسیسات و خطوط برقرسانی ، خطر برق گرفتگی را افزایش و باعث بروز حادثه غیر قابل جبران خواهد شد.

ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و ماه محرم و صفر و در راستای برگزاری هر چه باشکوه تر آیین های عزاداری ویژه این ایام در مساجد ، تکایا و هیئت های مذهبی و به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی مرتبط با شبکه توزیع برق ، توجه عزاداران گرامی را به رعایت موارد ایمنی ذیل جلب می نماید:

– با توجه به احتمال برق گرفتگی از نصب هر گونه پلاکارد، پوستر و … بر روی تاسیسات و تجهیزات شبکه توزیع برق و همچنین در حریم آن بپرهیزید.

– به منظور پیشگیری از بروز برق گرفتگی ، از برپایی تکایا در حریم شبکه برق خودداری کرده و فاصله ایمن را از خطوط شبکه توزیع برق در حین عملیات داربست زنی رعایت نمایید.

– با توجه به اینکه شبکه های توزیع برق اغلب فاقد روکش می باشند تماس مستقیم یا ورود به حریم آنها بسیار خطرناک است لذا در هنگام حمل علم و پرچم های عزاداری به ارتفاع خطوط شبکه هوایی برق توجه کرده و فاصله ایمن از خطوط شبکه هوایی را رعایت فرمایید.

– در جاهایی که مجبورید خطوط تامین برق تکایا را از روی زمین عبور دهید با ایجاد شیار در کف زمین و عبور از داکت مستحکم انجام شود تا رفت و آمد عموم باعث آسیب به روکش و برق گرفتگی افراد نشود.

– در حادثه برق گرفتگی ناشی از تماس با شبکه توزیع برق با ولتاژ بالا (شبکه برق ۲۰ کیلوولت و بالاتر) بایستی توجه داشت که خطر برق گرفتگی حتی بدون تماس مستقیم با سیم برق یا مصدوم متصل به برق وجود دارد و کفش و دستکش معمولی عایق برق ، حفاظت و ایمنی لازم برای تماس با این سطح ولتاژ برق را ندارد لذا در زمان وقوع حوادث احتمالی مرتبط با این سطح ولتاژ برق که نیاز به قطع برق باشد ، علاوه بر رعایت فاصله ایمن از شبکه برقداربایستی در خواست قطعی برق به این شرکت اعلام شود.

– در حوادث برق گرفتگی ضمن تماس با اورژانس با تماس به سامانه ۱۲۱ شرکت توزیع برق را مطلع کنید تا در صورت لزوم اقدامات ایمنی رفع خطر برق انجام شود.

– در مواجهه با مصدوم متصل به برق خانگی (۲۲۰ ولت) در اولین فرصت جریان برق را از نزدیک ترین راه قطع نمایید. اگر امکان قطع جریان برق نباشد با استفاده از یک قطعه چوب خشک ، پارچه خشک ، پلاستیک ، روزنامه چند بار تا شده ، پوشیدن کفش پلاستیکی بدون میخ و یا با گذاشتن سایر اشیاء عایق در مقابل جریان برق در زیر پا ، مصدوم را از تماس با برق جدا کنید.

مرجع آنلاین

  • منبع خبر : شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان