خریداری خوابگاه در خور دانشجویان در سالیان متمادی مثمر ثمر خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست تأمین خوابگاه دانشجویی ویژه پسران، بر لزوم خرید خوابگاهی درخور دانشجویان و مثمر ثمر بودن آن طی سالیان متمادی تأکید کرد.
به گزارش مرجع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، صبح امروز؛ نشست تخصصی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و  مسئولان فنی، حقوقی و فرهنگی دانشگاه  به جهت خرید خوابگاه دانشجویی ویژه پسران در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

دکتر سالاری در این نشست با اشاره به خرید خوابگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ویژه دختران، اظهار کرد: این خوابگاه دانشجویی که با حمایت مالی سازمان برنامه‌وبودجه کشور برای دانشجویان دختر دانشگاه خریداری‌شده، دو هزار و ۵۹۰ مترمربع مساحت دارد و در ۶ طبقه ساخته‌شده و دارای ۱۸ واحد دو خوابه و ۸ واحد سه‌خوابه است.

وی با حائز اهمیت برشمردن خوابگاه جدید دانشجویان علوم پزشکی گیلان، افزود: در این خوابگاه دانشجویی که بالغ‌بر ۲۷۰ میلیارد ریال خریداری‌شده، حداقل ۲۲۰ تن از دانشجویان می‌توانند اسکان داده شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از مساعدت‌های سازمان برنامه‌وبودجه و همچنین وزارت بهداشت در جهت تخصیص اعتبارات برای تملک خوابگاه دانشجویی در شأن دانشجویان، گفت: طی یک سال اخیر از سوی دولت به‌ویژه دکتر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور توجه ویژه‌ای به بخش بهداشت، درمان و حوزه آموزشی و دانشجویی گیلان شده که شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به پیگیری‌های مستمر در جهت تأمین خوابگاه دانشجویی ویژه پسران نیز، بیان کرد: خوابگاهی باید برای دانشجویان خریداری شود که طی سالیان متمادی مثمر ثمر و فضای آن متناسب با فضای دانشجویی و بانشاط باشد.

همچنین در این نشست ابعاد و چارچوب حقوقی و مهندسی خرید خوابگاه دانشجویی موردبحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است خرید و تجهیز خوابگاه دانشجوئی درخور دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از رویکردهای دکتر سالاری در دوران پذیرش مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان بوده است.

  • منبع خبر : دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان