در دوران کرونا انجام کار‌های اداری از خانه می‌تواند جلوی گسترش این بیماری را بگیرد در این گزارش دریافت یکی از خدمات تامین اجتماعی آموزش داده شده است.

در دوران کرونا انجام کار‌های اداری به صورت غیر حضور می‌تواند جلوی گسترش این بیماری را بگیرد در این گزارش ثبت درخواست مستمری بازماندگان به صورت غیر حضوری آموزش داده شده است.

در اولین گام برای ثبت درخواست مستمری بازماندگان باید به سایت تامین اجتماعی مراجعه کنید.

– ایجاد حساب کاربری در سیستم خدمات غیر حضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی (es.tamin.ir)

////

۲- ورود به به سامانه (پس از ورود نام و نام خانوادگی صاحب حساب کاربری نمایش داده می شود.)

////

۳- انتخاب منوی مستمری بگیران/ مستمری بازماندگان/درخواست برقراری مستمری توسط بازماندگان.

////

۴- پس انتخاب منوی یاد شده کد ملی مرحوم/ مرحومه در کادر تعبیه شده می بایست وارد شود.

////

۵- پس از ورود کد ملی متوفی اطلاعات هویتی مرحوم/ مرحومه نمایش داده می شود (توجه شود در صورتی که کد ملی صاحب حساب کاربری در نام نویسی متمرکز مرتبط با متوفی نباشد اطلاعاتی نمایش داده نمی شود، همچنین نام نویسی متمرکز متوفی نیز در صورتی که انجام نپذیرفته باشد اطلاعاتی برای نمایش و ادامه مراحل وجود نخواهد داشت).

////

۶- در صورتی که متوفی بیمه شده باشد سوابق وی نیز در ادامه نمایش داده می شود و با تایید سوابق (تایید اطلاعات و رفتن به مرحله ی بعد) وارد مرحله بعدی ثبت درخواست می شوید.

////

۷- در این مرحله مطابق نام نویسی افراد تبعی مرحوم، اسامی نمایش داده می شود می توان افراد را انتخاب و اطلاعات تماس و آدرس آنها تکمیل شود.

////

۸- پس از تکمیل اطلاعات آدرس و مشخصات تماس می بایست مدارک لازم بارگذاری شود.

////

۹- پس از تکمیل و بارگذاری مدارک می بایست ابتدا بر روی دکمه ی ثبت اطلاعات و افزودن بازمانده بعدی کلیک نمایید (حتی اگر یک نفر بازمانده متقاضی دریافت مستمری می باشد) سپس بر روی دکمه ی ثبت نهایی کلیک کنید. در این مرحله، پیام “درخواست شما با موفقیت ثبت شد” نمایش داده می شود.

۱۰- پس از ثبت موفق درخواست مستمری بازماندگان به شماره موبایل متقاضی، پیامکی با عنوان ثبت موفق درخواست مستمری غیر حضوری بازماندگان ارسال می گردد، همچنین مراحل انجام اقدامات آتی و پیام های ایجادی توسط واحد اجرایی در قسمت تامین اجتماعی من/درخواست های من، در قسمت مشاهده وضعیت درخواست و توضیحات در هر مرحله قابل رویت توسط متقاضی است.

////

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران