به منظور یکپارچه سازی و متمرکز نمودن سامانه های خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی ، کارفرمایان از این پس تنها از طریق سامانه es.tamin.ir نسبت به ارسال لیست حق بیمه اقدام نمایند .

 به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی گیلان -علی حسین نژاد مدیرکل این اداره با بیان اینکه ماهانه حدود ۵۵۰۰۰ لیست حق بیمه توسط کارفرمایان سطح استان به تامین اجتماعی ارائه می گردد اظهار داشت در سالیان اخیر این مهم در بستر سامانه samt.tamin.ir تحقق یافته است ولیکن با توجه به اینکه بدنبال راه اندازی سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir از دو سال پیش ، با هدف یکپارچه سازی و متمرکز نمودن سامانه ها ، انتقال کامل فرایند ارسال لیست های حق بیمه توسط کارفرمایان به این بستر در دستور کار میباشد لذا شایسته است کارفرمایان گرامی تمهیدات لازم جهت این مهم از قبیل تکمیل اطلاعات هویتی پرونده کارگاهی در سیستم الکترونیکی شعب و ایجاد حساب کاربری در سامانه مذکور را فراهم نمایند .

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان در ادامه اذعان داشت سامانه مذکور فعلاً در بخش دریافت فیش حق بیمه برای بیمه شدگان گروههای خاص فعال خواهد بود .

وی افزود : از ابتدای اردیبهشت ماه لازم است که کارفرمایان فرایند ارسال لیست های حق بیمه کارکنان خود را در بستر es.tamin.ir انجام دهند و انتظار میرود آن دسته از عزیزانی که تاکنون در این سامانه فعالیت ننموده اند مقدمات اولیه را فراهم و آشنایی با مسیرهای کاری را مورد بررسی قرار داده و در ماههای اولیه ارسال لیست را به روزهای پایانی ماه موکول ننمایند تا اگر با مشکلی مواجه گردیدن فرصت رسیدگی و رفع آنرا داشته باشند .

خاطر نشان میسازد به منظور تسهیل در این امر ، امکان ارتباط مستقیم به سامانه es.tamin.ir با درج توضیحات و راهنمایی لازم برای کارفرمایان از طریق سامانه samt  فراهم شده است .

شایان ذکر است استان گیلان دارای بیش از ۲۶۱ هزار بیمه شده اجباری است که لیست حق بیمه آنها برای لحاظ سوابق ، ماهانه توسط کارفرمایان ارائه میگردد .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان