سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون، گفت: با کم شدن شدت بیماری و کاهش آمار بستری ها، برخی از افراد پروتکل های بهداشتی را کمتر رعایت می کنند.

دکتر فردین مهرابیان ، با اشاره به بستری شدن ۵۹ بیمار جدید کرونایی در گیلان طی شبانه روز گذشته، اظهار کرد: ۹ نفر از این بیماران در بخش آی.سی.یو بستری شدند.

وی تعداد کل بیماران بستری مبتلا به کرونا را ۲۶۲ نفر دانست و افزود: از این تعداد ۶۵ بیمار در بخش آی.سی.یو بستری هستند و ۶۰ بیمار بدحال داریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون، گفت: یکی از نکات ضروری برای مهار کامل بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال ویروس، پرهیز از عادی انگاری است.

مهرابیان گفت: متاسفانه با کم شدن شدت بیماری و کاهش آمار بستری ها، برخی از افراد پروتکل های بهداشتی را کمتر رعایت می کنند.

وی افزایش پوشش واکسیناسیون را موجب اطمینان بخشی بیشتر در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: برای ایجاد ایمنی نسبی در برابر انواع ویروس ها به ویژه ویروس های جهش یافته کرونا حداقل ۸۵ درصد جامعه باید هر دو دوز واکسن را تزریق کرده باشند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا