آبتین حیدرزاده با اشاره به کاهش آمار در هفته‌های اخیر گفت: آمار مبتلایان به کرونا در گیلان در ۲۴ ساعت گذشته کاهش یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۳۱۰ نفر در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۶۳ نفر از این تعداد در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند و ۶۰ نفر از بیماران کرونایی نیز به علت وخامت حالشان در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی عنوان داشت: با توجه به تعطیلات پیش رو مسافرانی به استان ما سفر می‌کنند و با توجه به سرمای هوا این مسافران باید در مکان‌های بسته استقرار یابند که این خود احتمال ابتلا به کرونا را فزایش می‌دهد.

حیدرزاده گفت: در این روزها مسافرت، دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و با توجه به اینکه در سالروز میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر قرار داریم خواهش ما این است که افراد برای تبریک این روز به دیدار پدرها و پدربزرگ‌های خود نروند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان بیان کرد: شهروندان به هیچ وجه به منظور تبریک روز پدر به سرای سالمندان مراجعه نکنند و افراد این مراسمات را با استفاده از فضای مجازی برگزار کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۲ مورد از ابتلا به کرونای انگلیسی در منحیل دیده شده و امکان دارد این ویروس در استان گیلان پراکنده شده باشد لازم به ذکر است که این ویروس نیز بدون علامت بوده و افراد زیر ۱۸ سال و کودکان را درگیر می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان تصریح کرد: با توجه به بی علامت بودن این ویروس می‌تواند به پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها سرایت کند به همین جهت توصیه اکید ما عدم دید و بازدید و گردهمایی است.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم