بر اساس آمار ، میزان مرگ و میر بیماران کرونایی ۲۰ برابر کاهش داشته است، در همین راستا جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از عملکرد جهادی وزارت بهداشت در زمینه پوشش مطلوب واکسیناسیون کرونا و کاهش چشمگیر مرگ و میر نسبت به ماه‌های گذشته تقدیر کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا ) ؛ اکثر نمایندگان مجلس شورای اسلامی تامین و تزریق گسترده واکسن به ویژه در ۴ ماه گذشته را عاملی می دانند که هزینه‌های سنگین جامعه و خانواده‌ها بر اثر از دست دادن عزیزانشان را به طور قابل توجهی کاهش داده است.
 مقام معظم رهبری در نخستین دیدار خود با کارگزاران و اعضای هیئت دولت سیزدهم، کرونا را یک مساله فوری دانستند که نیاز به رسیدگی ویژه دارد و دولت سیزدهم نیز با جدیت در جهت تحقق این خواست به حق ایشان و مردم، کار کرد.
 این تلاش ها در کنار مجاهدت‌های بی وقفه و شبانه روزی مدافعان سلامت، مورد تقدیر مردم قدرشناس ایران اسلامی و نمایندگان آنان در قوه مقننه قرار گرفته است.
 اکثریت قاطع نمایندگان قبل از رای اعتماد به وزیر بهداشت، در گفت و گو با اصحاب رسانه ها ، برنامه های پیشنهادی ارائه شده توسط وی به مجلس را جامع، کامل، منطبق با اسناد بالادستی و قابل اجرا دانستند و بررسی های دو کمیسیون تخصصی مرتبط با وزارت بهداشت نیز مهر تاییدی بر این اظهارات بود.
 در روزهای پایانی مرداد ماه امسال، آمارهای مرگ و میر  روزانه بیش از ۷۰۰ نفر، بستری بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ نفر و شناسایی بیش از ۵۰ هزار نفر در روز، همه را محزون کرده بود. نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گوهای خود با رسانه‌ها، به این شرایط سخت و دشوار کشور بر اثر کرونا و عوارض ناشی از آن اشاره می کردند اما امروز باتوجه به عملکرد جهادی و مثبت خادمان ملت در دولت به ویژه وزارت بهداشت و مدافعان سلامت، شرایط آرامی در کشور حکمفرماست، دیگر شاهد چنین فجایع انسانی نیستیم.
 با وجود آنکه جان باختن حتی یک نفر هم، سخت و دشوار است اما در این ایام شاهد کاهش حداقل ۲۰ برابری مرگ و میر بیماران کرونایی هستیم . از سوی دیگر تعداد بستری روزانه این بیماران حداقل ۱۷ برابر و موارد بیماران جدید حداقل ۲۵ برابر کاهش یافته است.
 نمایندگان مجلس با اشاره به روحیه جهادی بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و همکاران وی در وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و عملکرد مثبت وزارت بهداشت به ویژه در حوزه کرونا در چهار ماه گذشته و بازگشت زندگی مردم به روال عادی و رونق اقتصادی، ابراز امیدواری می‌کنند که با مدیریت این بیماری و ویروس منحوس، می توان  تحولات بزرگی در حوزه سلامت به ویژه خدمت رسانی در مناطق محروم شاهد بود.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان