رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت گفت: در آمار بستری‌ها در سطح شهرستان از تعداد 304 نفر به تعداد 228 نفر رسیده‌ایم که شاهد کاهش 76 نفری (25 درصدی) نسبت به هفته گذشته هستیم‌.
به گزارش پایگاه خبری مرجع انلاین  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، حمیدرضا امام پناهی امروز در ستاد کرونای شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه اظهار کرد: گزارش‌های واکسیناسیون امیدوارکننده است که جا دارد از تلاش نیروهای مردمی در کنار کادر درمان تشکر و قدردانی کنم، اگر با همین سرعت پیش رویم ظرفیت تزریق دز سوم به بیش از ۷۰ درصد برسد از وضعیت هشداری فعلی عبور می‌کنیم.
فرماندار شهرستان رشت افزود: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی بازدید و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز اقامتی، تفریحی، گردشگری و اصناف تشدید می‌شود و این مراکز باید از ارائه خدمت به افرادی که واکسن نزده‌اند خودداری کنند؛ مالکان خودرو قبل از آغاز سفر باید تزریق هر سه دز واکسن خود را در سامانه ثبت کنند. همچنین باید تعدادی از مدارس را در بخش‌ها برای اسکان مسافران آماده کنید که رعایت پروتکل‌ها باید در اولویت قرار گیرد.
رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه آمار مربوط به واکسیناسیون( ۱۸ _ ۵ سال) در تزریق دز اول ۹۲,۱ درصد و در تزریق دز دو ۸۴,۱۸ درصد می‌باشد، گفت: در آمار مربوط واکسیناسیون بالای ۱۲ سال هم شاهد تزریق ۸۵,۷ درصدی دز اول، تزریق ۸۱,۲ دز دوم و تزریق ۵۶,۲۴ درصدی دز سوم هستیم.
همچنین آمار مربوط به واکسیناسیون نوجوانان بین ۱۲ تا ۱۸ سال، در تزریق دز اول (پوشش ۹۰ درصدی) و در تزریق دز دوم (پوشش۸۱ درصدی) در سطح شهرستان می‌باشد.
امام‌پناهی با بیان اینکه برای اینکه زنجیره شیوع کرونا قطع شود باید واکسیناسیون با جدیت انجام گیرد، تصریح کرد: خوشبختانه رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی در رشت به نسبت هفته‌های گذشته رشد مناسبی داشته و به آمار رعایت ۶۵ درصدی پروتکل در سطح شهرستان رسیده‌ایم.
وی با بیان اینکه در آمار بستری‌ها در سطح شهرستان از تعداد ۳۰۴ نفر به تعداد ۲۲۸ نفر رسیده‌ایم که شاهد کاهش ۷۶ نفری (۲۵ درصدی) نسبت به هفته گذشته هستیم‌، ادامه داد: امروز در سطح شهرستان رشت ۲۱۶ واکسیناسیون فعال می‌باشد، از این تعداد ۲۱۳ پایگاه مربوط به خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت می‌باشد.
فرماندار شهرستان رشت خاطرنشان کرد: در آمار مربوط به بسترهای روزانه هم از تعداد ۱۱۴ نفر هفته گذشته به آمار ۵۹ نفر در این هفته هستیم که خوشبختانه شاهد کاهش ۴۸ درصدی بستری‌های روزانه در سطح شهرستان هستیم.
امام‌پناهی با بیان در هفته گذشته تعداد ۳۶۰۲ واحد صنفی بازدید به عمل آمده که از این تعداد ۸۸ اخطار و تعداد ۱۱ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمب شده‌اند، تصریح کرد: واحدهای صنفی موظف هستند تا پیگیری تزریق هر سه دز واکسن توسط گروه‌های مختلف اصناف را داشته باشند و این موضوع باید در سامانه کشوری ثبت شود تا در آمارهای رسمی قابل مشاهده باشد و شهرستان رشت در این حوزه با توجه به اینکه مرکز استان هستیم، باید الگو باشد.
رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت بیان کرد: با توجه به دستور ستاد ملی کرونا، بازدید از باشگاه‌های ورزشی کماکان ادامه دار می‌باشد و تمامی برنامه‌های فرهنگی و ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دریافت مجوزهای لازم از ستاد کرونا صورت خواهد پذیرفت.
وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه کودکان در بحث ابتلا به ویروس امیکرون در معرض خطر بوده و هستند، تاکید کرد: خوشبختانه در هفته گذشته شاهد رشد قابل توجه واکسیناسیون اطفال در سطح شهرستان رشت هستیم. آموزش و پرورش بایستی در این رابطه با استفاده از ظرفیت شبکه شاد، به اقناع سازی خانواده کمک کند.
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه واکسن به اندازه کافی وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف، مردم را نسبت به تزریق واکسن و علل خصوص تزریق دز سوم واکسن ترغیب کنیم و در این حوزه شاهد همراهی همیشگی اصحاب رسانه هستیم که تا امروز در بحث مبارزه با ویروس کرونا و واکسیناسیون، اصحاب رسانه حضور جهادی و ماندگاری داشته‌اند.
امام‌پناهی بیان کرد: با توجه به استقبال مردم از واکسیناسیون سیار، سه اتوبوس سیار در دو نوبت صبح و عصر در سطح شهر رشت فعال و مشغول خدمات رسانی به مردم هستند، پیشنهاد می‌شود که یک اتوبوس سیار در پیاده راه فرهنگی مستقر شود.
رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت بیان کرد: در بحث بیمه سلامت تا به امروز در سطح شهرستان با ۴۴ هزار سرپرست خانوار فاقد بیمه تماس صورت گرفته و از این تعداد، ۱۲,۵۵۵ نفر اقدام به ثبت نام بیمه سلامت نموده اند‌ و از همه عزیزان فاقد بیمه انتظار میرود در چند روز باقیمانده مهلت ثبت نام، اقدام به این کار نمایند.
  • منبع خبر : فرمانداری رشت