سامسونگ اعلام کرد این کمپانی تولید انبوه پکیج‌های حافظه 512 گیگابایتی eUFS 3.1 را برای استفاده در گوشی‌های پرچم‌دار آتی آغاز کرده است. حافظه‌های eUFS 3.1 بسیار سریع‌تر از نسل فعلی هستند و ضبط ویدئو 8K با گوشی را نشانه می‌روند. جزئیات را در ادامه همین نوشتار بخوانید.

به ادعای سامسونگ آنها با استاندارد Universal Flash Storage 3.1 موفق شده‌اند سرعت نوشتن را به بیش از ۱ گیگابایت در ثانیه برسانند که سه برابر بیشتر از eUFS 3.0 است. این کمپانی ادعا می‌کند پکیج حافظه ۵۱۲ گیگابایتی eUFS 3.1 آنها سریع‌ترین راهکار موجود برای حافظه داخلی گوشی‌ها است و محدودیت‌های فعلی ناشی از حافظ‌های فعلی را برطرف می‌کند. به این ترتیب سرعت حافظه داخلی‌ها منجر به محدودیت کارایی گوشی نخواهد شد.

سامسونگ می‌گوید راهکار حافظه داخلی جدید آنها قادر به ارائه سرعت نوشتن بیش از ۱۲۰۰ مگابایت در ثانیه است که نزدیک به دو برابر سریع‌تر از ۵۴۰ مگابایت در ثانیه قابل دست یابی با استاندارد SATA است. همچنین سامسونگ می‌گوید این راهکار بیش از ده برابر سریع‌تر از کارت‌های حافظه UHS-I microSD با سرعت نوشتن ۹۰ مگابایت در ثانیه است. افزون بر گوشی‌های هوشمند، سامسونگ می‌گوید از این حافظه پرسرعت در نوت بوک های بسیار باریک نیز استفاده خواهد شد که سرعت کار با فایل‌های حجیم چون محتواهای ۸K را به شدت بالا می‌برد.

سامسونگ با سری Galaxy S20 خود، جزء اولین کمپانی‌هایی است که گوشی با توانایی ضبط ویدئو ۸K عرضه می‌کند. با این حال ویدئو ۸K به شدت تشنه حافظه با سرعت و حجم بالا است.

سامسونگ می‌گوید اگر گوشی شما به حافظه eUFS 3.1 مجهز باشد، قادر به جابجایی یک فایل ۱۰۰ گیگابایتی ظرف تنها ۱٫۵ دقیقه خواهید بود که یک و نیم برابر سریع‌تر از حافظه‌های UFS 3.0 فعلی است. همچنین این حافظه‌های جدید می‌بایست به افزایش سرعت اجرا و پاسخ‌دهی اپلیکیشن ها و بازی‌ها به طرز چشمگیری کمک کنند.

راهکار حافظه موبایل eUFS 3.1 افزون بر ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت، در دو ظرفیت ۲۵۶ و ۱۲۸ گیگابایت نیز ارائه خواهد شد. با این حال به‌کارگیری آن تنها برای گوشی‌های پرچم‌دار یا گران قیمت متصور است. https://marjaonline.ir/

  • منبع خبر : آخرین خبر