عضو کمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه گرمای زودرس موجب شده شاهد افزایش مصرف باشیم، تصریح کرد: ورودی و خروجی آب پشت سدهای ما نیز هماهنگ نیست و آبگیری کم سدها موجب شده در حوزه تامین آب کشاورزی نیز مشکل داشته باشیم.

پرویز محمدنژاد در جلسه شورای اداری استان گیلان، با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف برق، اظهار کرد: میزان تولید با میزان مصرف برق در کشور ۶۰۰ مگاوات فاصله دارد که نشان دهنده خاموشی است.

وی با بیان اینکه باید صرفه جویی مصرف برق را در بین مردم و مسئولان بالا ببریم، عنوان کرد: همه استان ها مشکل برق دارد و تنها راه پیش رو مدیریت در حوزه مصرف است.

نماینده شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، از همه استانداران و فرمانداران و ادارات کل و ادارات شهرستان خواست در زمان پیک مصرف برق را قطع کنند و گفت: همه مکلف به همکاری با وزارت نیرو هستیم تا دچار بحران نشویم.

وی با بیان اینکه گرمای زودرس موجب شده شاهد افزایش مصرف باشیم، تصریح کرد: ورودی و خروجی آب پشت سدهای ما نیز هماهنگ نیست و آبگیری کم سدها موجب شده در حوزه تامین آب کشاورزی نیز مشکل داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صفری، نماینده شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز، با اشاره به پهنه جغرافیایی محدود گیلان با جمعیت دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری، اظهار کرد: گیلان یک استان توریستی است و جمعیت شناور در طول سال وارد گیلان می شود.

وی از آستارا تا چابکسر را محدوده گیلان شهر دانست و افزود: شهرداری ها و دهیاری های گیلان باید درآمدهای پایدار داشته باشند، اما درآمد شهرداری ها و دهیاری ها با هزینه های ملی آنان همخوانی ندارد و پسماند به گرفتاری بزرگ شهرها و روستاهای ما تبدیل شده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان، با اشاره به عقب ماندگی استان در بخش آسفالت، عنوان کرد: حجم عظیمی از مسافران وارد گیلان می شوند و همین مسئله نیاز استان به زیرساخت ها از جمله آب و برق را افزایش می دهد.

حجت الاسلام صفری، همچنین به کمبود تولید برق در مقایسه با میزان مصرف آن اشاره کرد و گفت: از توانیز می خواهیم ساعات خاموشی ها را کمتر کند، زیرا مسافر وارد استان می شود و آب و هوای شرجی داریم.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا