آئین گازرسانی به روستای کوهستانی کلوان شهرستان شفت با حضور فرماندار این شهرستان و مدیر بهره برداری شرکت گاز استان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از  روابط عمومی گاز گیلان، در این مراسم محمود شکورنیا مدیر بهره برداری شرکت گاز استان گیلان ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی، با قدردانی از همه نهادها و سازمان های همکار در امر گازرسانی به روستاهای شفت، گفت: با رسیدن گرمای گاز به روستای کوهستانی کلوان (تلفظ Kolavan) با جمعیت ۳۲۵ خانوار در دهه فجر امسال، تعداد روستاهای گازدار شفت به ۹۲ روستا و درصد بهره مندی گاز روستایی این شهرستان به ۹۷٫۹ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه اجرای عملیات گازرسانی در مناطق کوهستانی بسیار سخت و دشوار است، اظهار داشت: برای گازدار کردن روستای کلوان در خوشه ویسرود بیش از ۳٫۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر بهره برداری شرکت گاز استان گیلان همچنین از اجرای طرح گازرسانی به ۳ روستای دیگر در شهرستان شفت خبر داد و گفت: با انجام این پروژه، درصد برخورداری گاز روستایی این شهرستان به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

شکورنیا در خاتمه از همه مشترکین به ویژه مشترکین روستاهای تازه گازدار شده درخواست کرد تا به شکرانه برخورداری از گاز طبیعی، این نعمت الهی را ایمن و بهینه مصرف کنند.

همچنین در این مراسم مهدی نقدی فرماندار شهرستان شفت اظهار داشت: بسیار مفتخریم که در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاخص بهره مندی خانوارهای روستایی شهرستان شفت از نعمت گاز به ۹۷٫۹ درصد افزایش یافته است.

وی گازرسانی به مناطق دوردست را یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: بحمدالله با تلاش مدیریت و پرسنل خدوم شرکت گاز، همکاری سازمان های مرتبط و همراهی و مشارکت مردم شریف این مهم میسر شده است.

در پایان این مراسم، مشعل گازرسانی به روستای کوهستانی کلوان شهرستان شفت توسط فرماندار این شهرستان برافروخته شد.

  • منبع خبر : گاز گیلان