بعد از اینکه اوایل امسال، شیائومی از پرچم‌دار خود با نام می ۱۱ رونمایی کرد، بسیاری از کاربران مشتاقانه منتظر رونمایی از مدل‌های دیگر این سری نیز بودند اما این اتفاق رخ نداد تا اینکه امروز، طی رویدادی که مدت‌هاست منتظر آن بودیم، از دو مدل دیگر تحت عنوان می ۱۱ پرو و می ۱۱ اولترا رونمایی شد.

شیائومی می ۱۱ پرو و می ۱۱ اولترا از بهترین پرچم‌دارهایی هستند که در سال ۲۰۲۱ شاهد آن‌ها هستیم. از امکانات و قابلیت‌های سخت‌افزاری گرفته تا قیمت، این دو محصول را به یکی از سرسخت‌ترین رقبای محصولاتی چون گلکسی S21 اولترا، وان‌پلاس ۹ و ۹ پرو و البته نماینده‌های جدید اپل تبدیل می‌کنند. بین این دو گوشی تفاوت‌هایی وجود دارد که در ادامه به صورت مجزا به آن‌ها خواهیم پرداخت.

شیائومی می ۱۱ پرو
می ۱۱ پرو از نمایشگر ۶.۵۵ اینچی AMOLED (خمیده) بسیار باکیفیت با وضوح ۲K و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. البته شیائومی در سبد محصولات خود گوشی‌هایی با رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتز را هم در اختیار دارد منتها تفاوت خاصی بین این دو میزان حس نمی‌شود. همچنین این نمایشگر موفق شده از وب‌سایت DisplayMate امتیاز خوب +A را کسب کند. این گوشی تنها ۸.۵۳ میلی‌متر ضخامت دارد و وزن آن هم به ۲۰۸ گرم می‌رسد.

بدنه‌ی گوشی ساختاری از جنس فلز و شیشه دارد و شیشه‌ی بکار رفته نیز گوریلا گلس Victus است؛ همان محافظ صفحه‌ی قدرتمندی که در نوت ۲۰ اولترا بکار گرفته شد و در تست‌های مقاومت هم عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت. همچنین پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP68 هم در این محصول وجود دارد که آن را به اولین گوشی شیائومی با این استاندارد بدل می‌کند. بدین ترتیب گوشی در عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه از نفوذ آب به درون جلوگیری می‌کند.

قلب تپنده‌ی این گوشی را پردازنده‌ی بسیار قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ تشکیل می‌دهد که ۵ نانومتری است و توانایی پردازشی بسیار بالایی دارد. می ۱۱ پرو به لطف سیستم خنک‌کننده‌ی بسیار قدرتمندی که دارد، می‌تواند دمای پردازنده را بعد از ۳۰ دقیقه انجام بازی کمی پایین‌تر از ۵۰ درجه نگه دارد (۴۹.۲ درجه) که فوق‌العاده است.

بسیاری از کاربران از این بابت که پردازنده‌ای با این قدرت ممکن است مصرف باتری را افزایش دهند نگران بودند که خب شیائومی برای حل این مشکل یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در نظر گرفته که عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می‌گذارد و می‌تواند گوشی‌های مطرح بازار نظیر گلکسی S21 اولترا با ظرفیت باتری مشابه و آیفون ۱۲ پرو مکس را پشت سر بگذارد.

شارژری که برای این باتری در نظر گرفته شده ۶۷ واتی است و سرعت بسیار بالایی دارد. به گفته‌ی شیائومی، این شارژر می‌تواند باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می ۱۱ پرو را در مدت زمان تنها ۳۶ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ شارژ کند. البته پیش از این هم رکورد سرعت شارژ در اختیار خود شیائومی بود (می ۱۰ اولترا با شارژر ۱۲۰ واتی). این گوشی از فناوری شارژ بی‌سیم با همین سرعت پشتیبانی می‌کند اما جالب اینجاست که سرعت شارژ باتری از طریق این شارژر هم تقریبا مشابه شارژر سیمی است و در نتیجه اتلاف انرژی زیادی وجود نخواهد داشت.

در رابطه با ساختار باتری این گوشی هم باید بگوییم شیائومی برای آن یک فناوری بسیار جدید و البته انقلابی در نظر گرفته که از آند سیلیکون-اکسیژن بهره می‌برد. این فناوری جدید، به لطف اضافه شدن ماده‌ی سیلیکون در ابعاد نانو به الکترود منفی، از لحاظ تئوری حدودا ۱۰ برابر ظرفیت بالاتری به نسبت گرافیت ارائه می‌دهد.

اما می‌رسیم به دوربین، جایی که این گوشی به سنسور قدرتمند GN2 با اندازه‌ی ۵۰ مگاپیکسل مجهز شده که اندازه‌ی آن ۵ برابر اندازه‌ی سنسور بکار رفته درون آیفون ۱۲ پرو مکس است و خب شیائومی هم از عملکرد فوق‌العاده‌ی آن چه در نور روز و چه در نور شب بسیار تعریف کرد. این دوربین به لنز ۸ المانه و لرزشگیر اپتیکال تصویر هم مجهز شده تا تصاویر با بالاترین کیفیت ممکن به ثبت برسند.

این گوشی به لطف لنز تله‌ماکروی ۸ مگاپیکسلی که دارد می‌تواند به صورت دیجیتال تا ۵۰ برابر و به صورت اپتیکال تا ۵ برابر بزرگ‌نمایی کند. دوربین فوق عریض این گوشی هم ۱۳ مگاپیکسلی است و می‌تواند تصاویری بسیار باکیفیت با محدوده‌ی دید ۱۲۳ درجه ثبت کند. همچنین می ۱۱ پرو به لطف دوربین قدرتمند خود می‌تواند با وضوح ۸K و با سرعت ۲۴/۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. علاوه بر این‌ها، امکان ضبط ویدیو اسلوموشن با سرعت ۱۹۲۰ فریم بر ثانیه هم در این گوشی فراهم است.

این گوشی در مدل‌های مختلف با ترکیب ۸/۱۲۸، ۸/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶ و به ترتیب با قیمت ۴۹۹۹ (حدودا ۷۶۰ دلار)، ۵۲۹۹ (حدودا ۸۱۰ دلار) و ۵۶۹۹ یوان (حدودا ۸۷۰ دلار) و در سه رنگ مشکی، سبز و سفید در دسترس قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است این گوشی بدون شارژر درون جعبه راهی بازار می‌شود اما اگر بخواهید پک کامل آن را خریداری کنید هیچ هزینه‌ای بابت شارژر ۶۷ واتی اضافه نخواهد شد. اما اگر این گوشی را با داک شارژر بی‌سیم ۸۰ واتی که طی همین مراسم رونمایی شد خریداری کنید، باید حدودا ۳۰ دلار اضافه‌تر بپردازید.

شیائومی می ۱۱ اولترا
شیائومی می ۱۱ اولترا اما از نمایشگر +QHD با اندازه و رفرش‌ریت مشابه مدل پرو بهره می‌برد. همچنین پردازنده‌ی بکار رفته در آن هم مشابه پردازنده‌ی مدل پرو است. اما تفاوت مهمی که این گوشی با مدل‌های دیگر دارد، سنسور دوربین آن است.

البته دوربین اصلی این گوشی از همان سنسور GN2 سامسونگ بهره می‌برد که در حالت استاندارد، اندازه‌ی پیکسل آن ۱.۴ میکرومتر است که در حالت سوپر پیکسل به ۴ برابر یعنی ۲.۸ میکرومتر می‌رسد. اما دوربین فوق عریض گوشی ۴۸ مگاپیکسلی است و می‌تواند تصاویری با زاویه‌ی دید ۱۲۸ درجه ثبت کند.

در کنار این دوربین‌ها، یک لنز پریسکوپی ۴۸ مگاپیکسلی نیز در نظر گرفته شده که می‌تواند تا ۵ برابر به صورت اپتیکال و ۱۲۰ برابر به صورت دیجیتال زوم کند. هر سه دوربین این گوشی قادر به ضبط ویدیو‌ی ۸K هستند و این بسیار عالی است. در رابطه با دوربین این گوشی باید به این نکته هم اشاره کنیم که توانسته با امتیاز ۱۴۳ در بررسی‌های DXOMARK، با گذر از هواوی میت ۴۰ پرو پلاس در رده‌ی اول قرار بگیرد.

اما قابلیت دیگر که پیش از این هم از بابت آن مطلع بودیم، قرارگیری نمایشگر دوم در کنار ماژول بزرگ دوربین است که کاربر می‌تواند به کمک آن به اعلانات دسترسی داشته و همچنین با دوربین اصلی به ثبت تصاویر سلفی بپردازد. هرچند دوربینی که برای عکاسی سلفی گوشی در نظر گرفته شده به صورت حفره‌ای روی نمایشگر تعبیه شده و سنسوری به بزرگی ۲۰ مگاپیکسل دارد.

مانند مدل پرو، این گوشی هم به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر ۶۷ واتی مجهز شده که سرعت مشابهی با شارژر مدل پرو دارد. پشتیبانی از شارژر بی‌سیم هم در این گوشی وجود دارد که مانند مدل سیمی، ۶۷ واتی است.

این گوشی در مدل پایه از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد که ۵۹۹۹ یوان هم برای آن در نظر گرفته شده (حدودا ۹۱۳ دلار). مدل‌های دیگر از ترکیب ۱۲/۲۵۶ و ۱۲/۵۱۲ گیگابایت بهره می‌برند که به‌ترتیب ۶۴۹۹۹ و ۶۹۹۹ یوان (حدودا ۹۹۰ و ۱۰۶۶ دلار) قیمت‌گذاری شده‌اند. همچنین می ۱۱ اولترا را می‌توان در دو رنگ سفید و مشکی خریداری کرد.

  • منبع خبر : مجله دیجی کالا