رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از کاهش جمعیت در انتظار واکسن کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: این استان همچنان در پوشش واکسن کرونا در صدر استان های کشور قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ دکتر ارسلان سالاری- رییس دانشگاه، امشب در نشست هماهنگی پیشرفت اجرای سند ملی واکسیناسیون کرونا در گیلان اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال گیلان نوبت نخست واکسن کرونا و بیش از ۷۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان هر دو نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده اند.
وی با بیان اینکه جمعیت در انتظار واکسن گیلان نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است، افزود: حدود ۲۱۴ هزار نفر از گیلانیان همچنان برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکرده اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی نوبت اول واکسن کرونا در دانش آموزان گیلانی، تصریح کرد: تعداد معدودی از این جمعیت نوبت دوم واکسن را تزریق نکرده اند که لازم هست از سوی آموزش و پرورش فراخوانده شوند.
دکتر سالاری با اذعان به اینکه گیلان همچنان در تزریق واکسن در صدر استان های کشور است، خاطرنشان کرد: این موفقیت و ایمنی نسبی پس از آن، صرفا با مجاهدت های کادر بهداشت، بسیجیان و داوطلبان ممکن و محقق شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین تقدیر آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان از کادر بهداشت و درمان در کسب رتبه نخست واکسیناسیون کرونا را مایه مباهات و امیدوارکننده توصیف کرد و گفت: تقدیر و تحسین نماینده ولی فقیه در گیلان از زحمات کادر بهداشت و درمان به مثابه تقدیر رهبر معظم انقلاب است و این نگرش مثبت برای مدافعان سلامت چراغ راه و قوت قلبی برای تلاش مضاعف است.
وی بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت ها در پوشش حداکثری واکسیناسیون کرونا در گیلان تاکید کرد و خاطرنشان شد: با توجه به کاهش جمعیت باقی مانده در انتظار دریافت واکسن، باید از ظرفیت مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت با توصیه و ترویج همه مردم به ویژه ائمه جمعه و جماعت بهره گرفته شود.

  • منبع خبر : دانشگاه علوم پزشکی گیلان