رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه این استان پرچمدار منابع طبیعی کشور است، گفت: هیچ کجای کشور همانند گیلان استعداد و ظرفیت تولید و پرورش درخت را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان؛ دکتر صالح محمدی در حاشیه مراسم کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری در محوطه موزه دفاع مقدس گیلان ، اظهار کرد؛ تقارن میلاد امام زمان (عج) و ایام درختکاری فرصت مغتنمی برای اشاعه فرهنگ درختکاری در جامعه است.

وی با اشاره به طرح مهم و آینده محور کاشت یک میلیارد درخت در کشور، افزود: سهم گیلان از این طرح ملی تولید و کاشت ۳۳ میلیون اصله درخت است که باید در فرایند ۴ ساله تحقق پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه کاشت درخت از گذشته‌های دور در این استان مرسوم بوده، گفت: فرهنگ درختکاری با گوشت و خون گیلانی‌ها پیوند عمیق و ناگسستنی دارد و همیشه بر این موضوع تاکید فراوان دارند.

محمدی با بیان اینکه اثرگذاری درختان بر زندگی افراد وصف ناشدنی است، اضافه کرد: هر درخت سالانه ۲۳ کیلوگرم دی اکسید کربن جذب کرده و ۲۷۰۰ کیلوگرم اکسیژن تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه یک درخت تولید کننده اکسیژن ۲ انسان است، افزود: درختان و جنگل‌ها نقش بی بدیلی در دوام و قوام حیات بشری دارند که باید از آنها ویژه مراقبت کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به پدیده گرم شدن زمین و تغییرات اقلیمی در جهان، این مهم را تهدید جدی علیه امنیت اجتماعی و حیات بشر دانست و بیان کرد: درختان و جنگل‌ها با تولید اکسیژن و رسوب دی اکسید کربن، روند گرم شدن زمین را کاهش می‌دهد.

محمدی با بیان اینکه گیلان دستخوش تغییرات اقلیمی شده است، گفت: دیگر از آن زمستان‌های پر بارش و برفی در گیلان خبری نیست و پدیده تغییر اقلیم در این استان محسوس است.

وی با بیان اینکه کاشت درخت یک مطالبه عمومی است، افزود: فرهنگ درختکاری باید در خانه و خانواده به یک اصل اجتماعی مهم پذیرفته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه این استان پرچمدار منابع طبیعی کشور است، گفت: هیچ کجای کشور همانند گیلان استعداد و ظرفیت تولید و پرورش درخت و سرسبزی و طراوت جنگلی را ندارد.

محمدی با بیان اینکه تداوم حیات بشری به درختان و جنگل‌ها وابسته است، اضافه کرد: بشر برای ادامه حیات ناگزیر است کاشت درخت و حفاظت از منابع طبیعی را در اولویت قرار دهد.

  • منبع خبر : جهاد کشاورزی گیلان