مدیر کل تامین اجتماعی گیلان با تشریح برخی مواد قانونی مستمری بازماندگان از تحت پوشش بودن حدود 59000 نفر در این گروه در سطح استان خبر داده و میزان تعهدات به این قشر را ماهانه افزون بر 300 میلیارد تومان برشمرد .

به گزارش پایگاه خبری مرجع انلاین به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، کیوان مرتضوی با اعلام این خبر اظهار داشت : یکی از تعهدات بلندمدتی که در قالب نظام بیمه های اجتماعی بر اساس قانون در زمره خدمات ارائه شده به جامعه هدف این سازمان قرار دارد مستمری بازماندگان میباشد .

وی با بیان اینکه بر اساس ماده ۸۰ قانون تامین اجتماعی ، بازماندگان واجد شرایط بیمه شدگان ، بازنشستگان و ازکارافتادگان کلی مشمول دریافت این مستمری خواهند بود افزود : به استناد ماده ۸۱ قانون تامین اجتماعی همسر متوفی ، فرزندان در صورتی که سن آنها کمتر از ۱۸ سال تمام بوده و یا اشتغال به تحصیل داشته و یا به دلیل بیماری یا نقص عضو با گواهی کمیسیون پزشکی قادر به کار نباشند و پدر و مادر متوفی در صورتی که تحت تکفل او بوده و سن پدر بالای شصت و مادر بیش از ۵۵ سال باشد و مشمول هیچگونه صندوق بیمه ای نباشند میتوانند از این مستمری بهره مند گردند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه ماده ۸۳ قانون تامین اجتماعی نیز میزان سهم هر یک از بازماندگان را تعیین نموده ، اذعان داشت : تا پایان تیرماه سالجاری بیش از ۴۳۲۰۰ فقره پرونده فوتی در سطح شعب استان قرار داشته است .

کیوان مرتضوی با اشاره به اینکه حدود ۵۹۰۰۰ نفر مستمری بازمانده در این تعداد پرونده از تعهدات بلندمدت سازمان برخوردار میباشند گفت : این تعداد بیانگر آنست که یک سوم پرونده های فوتی تشکیل شده دارای دو یا چند مستمری بگیر بازمانده است .

وی با تاکید بر اینکه نسبت مذکور در شهرهای مختلف تفاوت دارد و میزان آن در برخی واحدهای تابعه به ۵۰ درصد نیز میرسد افزود : تامین اجتماعی گیلان ماهانه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بابت مستمری بازماندگان پرداخت مینماید .

 

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان