مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، ۴۳ درصد از واحدهای مسکن روستایی استان معادل ۱۲۷ هزار واحد را کم دوام و بی دوام دانست و عنوان کرد: افراد می توانند با دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله اقدام به مقاوم سازی کنند.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از ایسنا – حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن گیلان در این گفت وگو، بنیاد مسکن را متولی طرح نهضت ملی مسکن در روستاها دانست و اظهار کرد: بنیاد مسکن در طرح مذکور قائم مقام راه و شهرسازی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و کارگزار آن در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

وی ۲۰ درصد از یک میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن در سال را سهم روستاها دانست و افزود: سهم گیلان در بازه ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ مجموعا ۹۰۰۰ واحد مسکن است که تاکنون ۸۷۰۰ نفر از متقاضیان واجد شرایط به بانک های عامل معرفی و ۵۷۹۰ نفر موفق به عقد قرارداد با بانک شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، با بیان اینکه متقاضیان به صورت خودملکی تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله را دریافت می کنند، گفت: ۵۴۰۰ واحد در مرحله فونداسیون و ۳۱۰۰ واحد در مرحله سفت کاری است.

دائمی، از تحویل ۲۹ هکتار از اراضی شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن خبر داد و خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در قالب ۱۹ پروژه در ۱۲ شهر اقدام به ساخت مسکن برای متقاضیان می کند؛ با توجه به آورده اولیه متقاضیان تاکنون ۱۶۰۰ واحد را به صورت گروه های ساخت، بنیاد ساخت و انبوه ساز در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۲۰۷۲ واحد مسکن ملی در روستاهای ۱۷ شهرستان را با اعتبار ۸۸۸ میلیارد تومان افتتاح کردیم، گفت: همچنین ۱۵۸ هزار و ۵۵۵ امین برگ سند روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت واگذار شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان در ادامه به اجرای طرح مقاوم سازی خانه های روستایی از سال ۸۴ تاکنون اشاره کرد و متذکر شد: قبلا شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی گیلان هفت درصد بود، اما در حال حاضر ۵۷ درصد واحدهای مسکن روستایی استان مقاوم سازی شده که شش درصد بالاتر از شاخص کشوری است.

وی ۴۳ درصد از واحدهای مسکن روستایی استان معادل ۱۲۷ هزار واحد را کم دوام و بی دوام دانست و عنوان کرد: افراد می توانند با دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله اقدام به مقاوم سازی کنند.

  • منبع خبر : ایسنا