فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه تاکنون عرصه های جنگلی ۱۳ شهرستان دچار آتش سوزی شده اند، گفت: وسعت خسارت دیده در پی آتش سوزی زیر ۵۰ هکتار است.

سرهنگ محمد قربانی لرد، با اشاره به وزش باد گرم در گیلان، اظهار کرد: بیشترین افزایش دما و وزش باد گرم در استان طی ۴۸ ساعت گذشته بوده است و آتش سوزی در جنگل ها داشتیم.

وی با بیان اینکه تاکنون عرصه های جنگلی ۱۳ شهرستان دچار آتش سوزی شده اند، تصریح کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته ۳۶ فقره آتش سوزی در اراضی منابع طبیعی داشتیم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از اطفای کامل همه حریق ها خبر داد و یادآور شد: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر وزش شدید باد گرم، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی صد درصد آماده باش بودند تا در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در ساعات اولیه اقدام به مهار حریق کنند.

قربانی لرد با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت همچنان در حال گشت و مراقبت در عرصه ها جهت جلوگیری از شعله ور شدن مجدد عرصه های اطفا شده هستند، گفت: میزان خسارت وارد شده به جنگل ها در دست بررسی است و با توجه به تداوم وزش باد تا فردا احتمال افزایش سطح عرصه های آتش گرفته وجود دارد.

وی وسعت خسارت دیده در پی آتش سوزی را زیر ۵۰ هکتار دانست و خاطرنشان کرد: از یک ساعت پیش حریق در عرصه های جنگلی شهرستان رودبار آغاز شده و نیروهای یگان حفاظت با همکاری پرسنل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان و نیروهای امدادی و بسیج مردمی در حال اطفا و مهار آتش هستند.

این مقام مسئول از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف به منظور ایجاد آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی با شماره ۱۵۰۴ تماس بگیرند و اضافه کرد: نیروهای یگان حفاظت شبانه روز آماده دریافت اخبار و اطلاعات مردم طبیعت دوست گیلان هستند. https://marjaonline.ir/

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا