بر اساس آخرین بیلان صادره ، لغایت اسفند سال 98 ، افزون بر 37000 کارفرمای گیلانی دارای دیون بیمه ای به تامین اجتماعی هستند .

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ،علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه از این رقم مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان برآوردی و مربوط به دوره شش ماهه دوم سال گذشته و افزون بر ۷۲۵ میلیارد تومان آن قطعی سنوات گذشته است ، تاکید نمود این رقم میزان بدهی ها تا پایان سال ۹۸ را نشان داده و پیش بینی می گردد عدد مذکور تا پایان شهریور امسال از ۹۰۰ میلیارد تومان بیشتر گردد .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه علیرغم وجود مواد قانونی برای اقدامات اجرائی ، تلاش شده در شرایط اقتصادی موجود و با هدف کمک به واحدهای تولیدی صنعتی ، نهایت همکاری با کارفرمایان صورت گیرد افزود : لیکن ارائه بموقع تعهدات توسط سازمان نیازمند انجام تکالیف قانونی و پرداخت حق بیمه است .

ایشان با اشاره به عمومی و غیردولتی بودن تامین اجتماعی ، افزود : این سازمان از بودجه دولت برخوردار نبوده و اصلی ترین منبع آن برای ارائه تعهدات ، حق بیمه های پرداختی توسط بیمه شدگان و کارفرمایان می باشد .

علی حسین نژاد همچنین با اشاره به اینکه بخش عمده ای از مطالبات مذکور سازمان از کارفرمایان و سازمانها متعلق به شهرداری ها و ادارات دولتی است اظهار داشت : اقدامات خوبی در قالب تهاتر برای تعیین تکلیف این بدهی ها صورت گرفته است .

خاطر نشان میسازد درآخرین بیلان صادره توسط شعب تابعه ، بیش از ۳۷۰۰۰ کارفرما دارای دیون بیمه ای به تامین اجتماعی استان هستند .

شایان ذکر است تامین اجتماعی استان ماهانه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان تعهدات به جامعه هدف ارائه می نماید .

  • منبع خبر : سازمان تامین اجتماعی اداره کل گیلان