با اجرای طرح برق امید و کاهش حداقل 10 درصدی برق مصرفی در بخش خانگی سالیانه حدود یک میلیارد کیلووات ساعت مصرف برق کاهش یافته که این میزان کاهش مصرف باعث کاهش تولید 5 میلیون تن گاز دی اکسید کربن می شود .

به گزارش مرجع آنلاین، مشترکین خانگی برق  در ایران متاسفانه مصرف انرژی بالایی دارند از اینرو وزارت نیرو با معرفی طرح برق امیداز ابتدای آبان ۹۹ به دنبال اصلاح مصرف و حمایت از مشترکین خانگی کم مصرف است که با تغییر نگرش و باور مشترکین خانگی درخصوص استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط زیست با استفاده از سازو کارهای تشویقی و بازدارنده به این مهم دست یابد .

با اجرای طرح برق امید و کاهش حداقل ۱۰ درصدی برق مصرفی در بخش خانگی سالیانه حدود یک میلیارد کیلو وات ساعت مصرف برق کاهش یافته که این میزان کاهش مصرف باعث کاهش تولید ۵ میلیون تن گاز دی اکسید کربن می شود .

در این طرح مشترکین خانگی به سه دسته کم مصرف ، خوش مصرف ، پرمصرف تفکیک می شوند . الگوی مصرفی تعریف شده  مشترکین متناسب منطقه جغرافیایی می باشد که این الگو در استان ما در ماههای عادی برای مشترکین کم مصرف ۸۰-۰ کیلووات ساعت .برای مشترکین خوش مصرف ۲۰۰-۸۰ کیلو وات ساعت و برای مشترکین پرمصرف بالای ۲۰۰ کیلو وات ساعت می باشد و در ماههای گرم (۱۵تیر تا ۱۵ شهریور ) برای مشترکین کم مصرف ۱۵۰-۰ ، خوش مصرف ۴۰۰-۱۵۰ و پر مصرف بالای ۴۰۰ کیلووات می باشد .

فراوانی مشترکین در دسته های فوق در استان گیلانبرای  ماههای عادی سال به شرح زیر می باشد  مشترکین کم مصرف ۲۶درصد ، خوش مصرف ۴۶درصد ، پر مصرف ۲۹درصد شامل می شوند . و در ماههای گرم این ارقام بترتیب ۱۱و۴۶و ۴۲ درصد می باشد

انتظار می رود با اطلاع رسانی صحیح و اقدامات بهینه سازی مصرف،مشترکین پر مصرف و خوش مصرف به دسته مشترکین کم مصرف اضافه شوند. لازم به توضیح است برق مشترکین کم مصرف به صورت  رایگان،تعرفه مشترکین خوش مصرف ثابت باقی می ماند وبه مشترکین پر مصرف تا شش ماه فرصت داده میشود تا با اقدامات مدیریت مصرف و استفاده از تجهیزات پر بازده در گروه مشترکین خوش مصرف یا کم مصرف قرار گیرند .

ضمنا مشترکین محترم می توانند با مراجعه به سایت شرکت توزیع برق گیلان www.gilanpdc.ir و نصب اپلیکیشن سامانه برق ایران ( برق من) ضمن بهره مندی از خدمات غیر حضوری از وضعیت مصرف خود مطلع شوند و یا با مراجع به سایت برق امید  bargh-omid.ir  از اطلاعات مورد نیاز استفاده نمایند .

  • منبع خبر : شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان