هفدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر» در گیلان با حمایت و نظارت مرکز گردشگری علمی ـ فرهنگی دانشجویان ایران وابسته به جهاددانشگاهی، همزمان با سایر شعب سازمان دانشجویان در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان طرح ملی «ایران، مرز پر گهر»  هر ساله ویژه دانشگاهیان و نخبگان دانشگاهی سراسر کشور برگزار می‌شود. این طرح با هدف تقویت روحیه خودباوری و شعار “ما می‌توانیم” و به منظور آشنایی دانشجویان با میراث فرهنگی، تمدنی و طبیعی، پروژه‌های ملی و توانمندی‌های صنعتی، اقتصادی، علمی- آموزشی و زیربنایی کشور انجام می‌شود.
طرح ملی ایران، مرز پرگهر از طرح‌های فرهنگی برجسته‌ای است که مورد ‌استقبال خوب دانشجویان قرار گرفته است و در این دوره از طرح نیز ۳۳ واحد جهاددانشگاهی از جمله گیلان مشارکت خواهند داشت.

با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا و مصوبات کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی کرونا مبنی بر محدودیت اجرای اردوهای دانشجویی و نظر به اهمیت تداوم طرح از سویی و حفظ سلامتی دانشجویان و رعایت مقررات جاری کشور از سویی دیگر، محور اصلی هفدهمین دوره طرح را همچون دوره قبل بر اساس “تولید محتوا” در اَشکال فیلم، تصویر و مکتوب می باشد که طی آن دانشگاهیان با مقاصدی که اردوهای ایران مرز پرگهر در آن برگزار می‌شود، اعم از میراث تاریخی و طبیعی و دستاوردهای فناورانه کشور آشنا می شوند.
سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان گیلان در راستای شناخت توانمندی‌های صنعتی،اقتصادی استان گیلان در پیش تولید اولین مستند هفدهمین دوره طرح ملی *ایران مرز پرگهر*  در گیلان در روز جهانی استاندارد از *شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان* بازدید کرد.
چرا شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان برای این طرح انتخاب شده است؟
شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان، به‌ عنوان واحد صنعتی نمونه استانی  در سال ۱۳۹۹ برگزیده شده و همچنین موفق به دریافت گواهینامه  کشوری جایزه تعالی منابع انسانی در دی ماه ۱۳۹۹ شده است.
در سال ۱۴۰۰ نیز، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان به‌ عنوان واحد غذا نمونه کشوری، در روز جهانی ایمنی غذایی انتخاب و همچنین موفق به دریافت تندیس و لوح تقدیر سی و دومین جشنواره امتنان از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه استان در اردیبهشت ماه شده است. علاقمندان می توانند پیش تولید اولین مستند تصویری هفدهمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر استان گیلان را در سامانه رویدادهای فرهنگی roytab.ir مشاهده کنند.

  • منبع خبر : جهاد دانشگاهی گیلان