با صدور اطلاعیه ای از سوی روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی گیلان هرگونه تماس از سوی افراد ناشناس ، به نام این سازمان ، برای دریافت وجه در قبال خدماتی از قبیل تمدید اعتبار دفترچه، کارت هوشمند درمان و... کلاهبرداری قلمداد شده و بر آنلاین و رایگان بودن این خدمات تاکید گردید .

در این اطلاعیه آمده است : بار دیگر از بیمه شدگان و بازنشستگان عزیز سازمان تأمین اجتماعی درخواست می‌شود، توجه داشته باشند که هر نوع تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افراد و یا نمایندگان شرکت‌هایی با عنوان همکاران سازمان تأمین اجتماعی به منازل و تقاضای وجه برای ارائه هر نوع خدمتی قطعا کلاهبرداری است و هرگز از سوی این سازمان انجام نمی‌شود.

عدم نیاز به تمدید اعتبار دفترچه‌های تأمین اجتماعی نیز به هیچ عنوان منجر به دریافت وجه از بیمه شدگان و بازنشستگان نخواهد شد و روش‌های شش‌گانه استعلام غیرحضوری اعتبار دفترچه‌ها به منظور تسهیل امور بیمه شدگان طراحی شده است که سه روش آن اینترنتی و سه روش نیز غیر اینترنتی است و همه این روشها در حال حاضر در دسترس بیمه شدگان است.

اعتبار دفترچه های درمانی که در اختیار بیمه شدگان این سازمان قرار دارد از طریق بارکدخوان تعبیه شده ( با استفاده از دوربین موبایل) و یا ورود کدملی در وب اپلیکیشن به نشانی pwa.tamin.ir، از طریق بستر USSD با شماره گیری کد دستوری #۱*۱۴۲۰*۴* یا #۱۴۲۰*۴*، کد دستوری  #۱۶۶۶*بیمه سلامت و سامانه اینترنتی به نشانی medical.tamin.ir  قابل استعلام است.

بیمه شدگان و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در صورت مواجهه با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افرادی برای دریافت وجه؛ موضوع را به پلیس ، مراجع قضایی و حوزه حراست این سازمان اطلاع داده و برای کسب اطلاع بیشتر و دریافت مشورت با مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ تماس بگیرند.

مرجع آنلاین

  • منبع خبر : سازمان تامین اجتماعی اداره کل گیلان