اطلاعات بنچمارک گوشی اکسپریا ۵ مارک ۲ – Xperia 5 II شرکت سونی در گیک بنچ به علاوه برخی عکس‌های جدید از این پرچمدار لو رفت.

با استقبال نشدن از گوشی‌های سری اکسپریا در چند سال اخیر، بسیاری از کاربران کار سونی را برای عرضه گوشی‌های هوشمند، در مقابل رقیبانی همچون سامسونگ و اپل تمام شده می‌دانستند. با این وجود، این شرکت که در سال‌های دور موفقیت‌های چشمگیری را در زمینه عرضه اسمارت‌فون‌های قدرتمند به دست آورده بود، چندی پیش اعلام کرد که امسال، به بازار گوشی‌های هوشمند بازمی‌گردد. اما آیا این شرکت شانسی را برای بازگشت به این میدان دارد؟

بنچمارک گوشی اکسپریا ۵ مارک ۲
در هفته‌های گذشته، شاهد لو رفتن اطلاعاتی از گوشی جدید سونی، یا همان Xperia 5 Mark 2 مانند عکس‌هایی از قاب و اندازه صفحه آن بوده‌ایم. با این حال، امروز اطلاعات بیشتری از این پرچمدار منتشر شده که نشان دهنده سرعت و توان پردازش آن در گیک بنچ هستند.

طبق اطلاعات لو رفته، ظاهرا پردازنده اکسپریا ۵ مارک ۲ از نوع اسنپدراگون ۸۶۵ بوده که در کنار ۸ گیگابایت فضای رم، زمینه مناسبی را برای پردازش با سرعت بالا در این گوشی فراهم می‌کند. همچنین نکته‌ای که در نتیجه این تست بدست آمده، برتری این گوشی نسبت به سایر گوشی‌های دارنده پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ است؛ چیزی که تنها به دو طریق امکان انجام آن وجود دارد؛ اینکه سونی از یک محیط نرم‌افزاری بسیار بهینه بر پایه اندروید ۱۰ استفاده کرده، یا اینکه پردازنده اورکلاک شده باشد.

ویژگی‌های گوشی Xperia 5 II
تصاویر منتشر شده، گوشی جدید سونی را اینبار از زوایای مختلفی نشان می‌دهند. اکسپریا ۵ مارک ۲ از نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED با کیفیت FHD+ بهره می‌گیرد که با نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز، ظاهرا جالب به نظر می‌رسد. همچنین پخش تصاویر روی مانیتور و تلویزیون‌های هوشمند، به صورت بی‌سیم از قابلیت‌های این گوشی خواهد بود.

اسپیکر اکسپریا ۵ مارک ۲ (همانند بسیاری از گوشی‌های سونی) در دو نقطه پایین و بالا روی گوشی قرار داشته و ظاهرا پایه جک ۳.۵ میلی‌متری آن نیز در قسمت بالای گوشی گذاشته شده است. به علاوه، دوربین‌های سه‌گانه ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی، قابلیت زوم اپتیکال ۳X و همچنین قابلیت گرفتن عکس‌های Ultra Wide یا همان گسترده را تا شعاع ۱۲۴ درجه خواهند داشت.

در آخر نیز همانطور که پیش‌بینی می‌شد، قابلیت اتصال به دسته DualShock 4 و پخش بازی‌های کنسول پلی استیشن ۴ در این پرچمدار نیز مانند بسیاری دیگر از گوشی‌های شرکت سونی فراهم خواهد بود.

  • منبع خبر : گجت نیوز