گلکسی S10 5G که سامسونگ در سال ۲۰۱۹ معرفی کرد، اولین گوشی 5G در جهان بود. هواوی خیلی زود با Mate 20X 5G خود را وارد بازی کرد و به زودی نسل بعدی فناوری بی سیم، این دو برند را موفق کرد و این امکان را برای آنها فراهم کرد تا سهم خود از بازار به حداکثر برسانند. اپل هنوز حتی یک گوشی 5G را عرضه نکرده است، اما جدیدترین گزارش ها به ما می گویند که تمام اعضای خانواده آیفون ۱۲ احتمالا 5G خواهند بود. با توجه به قیمت احتمالی این دستگاه ها، این خبر زنگ خطر بزرگی برای سامسونگ است.

امسال حدود ۲۳۴ میلیون تلفن هوشمند ۵G به فروش می رسد و ۱۵ درصد از فروش کلی را تشکیل می دهد. در مقایسه، فقط ۱۸٫۶ میلیون تلفن هوشمند ۵G آماده در سال ۲۰۱۹ فروخته شد، بنابراین فروش در مسیر رشد ۱۲ برابری هستیم.

طبق گزارش ها، در چارک اول سال ۲۰۲۰ سامسونگ با فروش ۸٫۳ میلیون دستگاه در بازار جهانی گوشی های هوشمند ۵G مسلط شد و ۳۴ درصد از آن سهم بازار را بدست آورد. پس از آن ها هواوی بود که ۸ میلیون گوشی ۵G فروخت که ۳۳٫۲ درصد از بازار را به آن اختصاص داد.

در ایالات متحده، سه گانه Galaxy S20 در سه ماهه اول سال ۹۴ درصد از فروش گوشی های هوشمند ۵G را به خود اختصاص داده است. در سال ۲۰۱۹ مدل Galaxy Note 10 Plus 5G محبوب ترین تلفن ۵G در کشور بود.

اپل به زودی انقلاب می کند

در نیمه دوم سال ۲۰۲۰، این تصویر می تواند کاملاً تغییر کند. سهم بازار هواوی کاهش یافته و به ۲۷٫۳ درصد می رسد. از آنجایی که سایر نقاط جهان از گوشی های هواوی از سرویس های گوگل استفاده نمی کنند، این شرکت تلاش خود را در کشور خود چین تشدید کرده است که یکی از بزرگترین بازارهای گوشی های هوشمند در جهان است و فروش محلی نیز عمدتاً از آن هواوی است.

پیش بینی می شود اپل با سهم ۲۱٫۴ درصد در رتبه دوم فروش گوشی های ۵G در H2 2020 قرار داشته باشد. سامسونگ با ۱۷٫۸ درصد از بازار احتمالاً به مقام سوم سقوط خواهد کرد.

طبق برآورد استراتژی آنالیتیکس اپل، هواوی را پشت سر می گذارد تا در سال ۲۰۲۱ به دلیل تقاضای زیاد ایالات متحده و اروپا و گسترش شبکه های ۵G برند برتر گوشی ۵G در سال ۲۰۲۱ تبدیل شود.

پیش بینی می شود بازار گوشی های هوشمند ۵G در سال آینده به ۶۰۰ میلیون دستگاه برسد که اپل ۲۴٫۲ درصد از فروش را به خود اختصاص داده است. احتمالاً هواوی با ۲۲٫۲ درصد از بازار دنبال خواهد شد. سهم سامسونگ ظاهراً به ۱۵٫۱ درصد کاهش می یابد. به نظر می رسد که گوشی های ارزان قیمت ۵G سامسونگ در مناطق در حال توسعه کمک چندانی نخواهد کرد.

سامسونگ برای بهبود دسترسی، به شدت تلاش کرده است که نمونه کارها ۵G خود را گسترش دهد. با این حال، تلفن های ارزان قیمت ۵G در مناطقی که خدمات ۵G در دسترس نیستند خوب نیستند و طبق این گزارش، سامسونگ تنها زمانی قادر به بازگشت به سیستم خواهد بود که شبکه های ۵G در کشورهای توسعه یافته مانند هند و اندونزی مستقر شوند.

مشکل اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر می تواند یک عامل بازدارنده بزرگ باشد و برنامه های ۵G را در کشورهای نوظهور تضعیف کند.

مرجع آنلاین

  • منبع خبر : آخرین خبر